نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 12:18

توسعه آموزش‌های دو رشته صنایع دستی در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: دوره های آموزشی گوهر تراشی با روش جدید و ساخت رکاب و قلم زنی در استان توسعه می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاهوردی صبح جمعه در غرفه خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی در تهران گفت: استقبال خوب در حوزه صنایع دستی، گوهر تراشی و تراش سنگ سبب شد تا توسعه آموزش در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه بحث گوهرسنگ یکی از پتانسیل‌های استان است، گفت: افزایش کیفیت اولویت کار است و پس از آن جذب سرمایه گذاران و صنعتگران این حوزه مورد توجه است.

وی ادامه داد: ۲ دوره آموزشی شامل گوهر تراشی با روش جدید در خوسف، سرایان، فردوس و زیرکوه با حضور اساتید استانی برگزار می‌شود و بحث ساخت رکاب و قلم زنی نیز برای صنعتگران فعال در این حوزه در دستور کار قرار دارد.

شاهوردی با اشاره به افزایش کیفیت آموزش‌ها گفت: در این خصوص با یک شرکت بومی قرارداد منعقد شده و در این راستا آموزش‌هایی در قالب رشته‌های مزیت دار با اولویت افزایش کیفیت در تمامی شهرستان‌ها برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اضافه کرد: سال گذشته خراسان جنوبی رتبه اول کشور در بحث صنایع دستی نسبت تسهیلات پرداخت را داشت. برای امسال منابع اعلام نشده و از محل تبصره ۱۶ نیاز شهرستان‌ها تأمین خواهد شد.

گفتنی است؛ توانمندی‌ها و گنجینه‌ای از داشته‌های خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی در تهران از ۱۸ بهمن تا ۲۱ بهمن در محل نمایشگاه‌های دائمی ارائه شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1031128

مهمترین اخبار ایران و جهان: