نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 16:45

بزرگترین پردیس هوش مصنوعی کشور در شاهرود افتتاح می‌شود

شاهرود- رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان از افتتاح بزرگترین پردیس ایران با موضوع هوش مصنوعی در شاهرود خبر داد و گفت: مجوز این پردیس اخذ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن نظری ظهر دوشنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کار استان سمنان در دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان سمنان در بین ۵۲ پارک علم و فناوری کشور توانست سطح یک را به دست بیاورد، بیان داشت :۴۰۰ شرکت فناور در استان سمنان تحت پوشش پارک علم و فناوری است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان و خلاق تحت پوشش پارک بالغ بر ۱۲۰ شرکت هستند، افزود: و یکی از اهداف راهبردی ما توسعه این شرکت‌ها و اثرگذاری اقتصادی آنها در تمام شهرستان‌های استان سمنان است که امیدواریم با برنامه‌های راهبردی که داریم به آن دست پیدا کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: یکی از برنامه‌های ویژه و راهبردی که امسال توسط پارک دنبال شده و جز برنامه‌های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و وزارت علوم نیز محسوب می‌شد، توسعه پردیس‌های تخصصی است.

نظری با بیان اینکه در کل کشور ۳۲ پردیس تخصصی علم و فناوری مجوز داده شده که در استان سمنان و در شهرستان شاهرود سه پردیس تخصصی مجوز گرفته است، تاکید کرد: ۱۰ درصد از کل پردیس‌های کشور در شاهرود هستند.

وی با بیان اینکه پردیس کشاورزی، سلامت و پردیس ویژه هوش مصنوعی و دیجیتال که بزرگترین پردیس نیز محسوب می‌شود، در زمره پردیس‌های مستقر در شاهرود است، تاکید کرد: امسال شاهد افتتاح پردیس هوش مصنوعی و فناوری‌های آن در شهرستان شاهرود خواهیم بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه مجوز این مرکز اخذ و اعتبارات آن نیز جذب شده است، ابراز کرد: امیدواریم به زودی بتوانیم شاهد افتتاح این مجموعه مهم علمی و فناوری باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1036372

مهمترین اخبار ایران و جهان: