نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 10:05

برخی‌ها شعار سال را کج فهمیدند

اردبیل- استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: متأسفانه برخی‌ها در کشور شعار سال را کج فهمیدند و نسبت به اهمیت موضوع «تولید و مهار تورم» بی‌تفاوت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین نوری شامگاه یکشنبه در مسجد امام حسین (ع) اردبیل اظهار کرد: عده‌ای فکر می‌کنند شعار سال «مهار تولید و رشد تورم» است چرا که هنوز یک ماه از سال نگذشته لجام‌گسیختگی را در قیمت‌ها و برخی نابسامانی بازار شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: باید دولت مردمی از ظرفیت متخصصان حوزه اقتصادی بیشتر استفاده کرده و زمینه تحقق مطالبات مقام معظم رهبری را فراهم کنند تا حضرت آقا بیش از این دلگیر و ناراحت از مسئولان کج‌اندیش و فاقد مهارت در تحقق شعار سال نشوند.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: ضروری است تا مسئولان با وفای به عهد خود مردم را امیدوارتر از گذشته کرده و زمینه حضور مردم در عرصه‌های مختلف با نشاط بیشتر فراهم آید.

حجت‌الاسلام نوری در بیان عوامل تحکیم نظام خانواده و جلوگیری از آسیب‌هایی نظیر طلاق، اختلاف خانوادگی، خیانت و کم شدن عواطف فرزندان نسبت به پدر و مادر افزود: ثبت سه هزار و ۳۰۳ طلاق در سال گذشته فاجعه‌ای تأمل‌برانگیز است که باید مسئولان تدبیری بیندیشند تا آمار طلاق در این استان ارزشی و معنوی به سرعت پایین بیاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در قرآن کریم سه ویژگی برای نظام خانواده بیان شده که باید هر سه ویژگی را مورد توجه قرار دهیم.

حجت‌الاسلام نوری خانواده را محل سکونت آرامش و اعضای خانواده را نور چشم جامعه برشمرد و اضافه کرد: به تعبیر قرآن زن و مرد باید لباس عفیف همدیگر باشند و اگر زنی عیب و ایرادی داشت مرد آن را پوشش داده و تلاش کند تا این عیوب آشکار نشود.

وی یکی از عوامل تحکیم بنیان خانواده را وفای به عهد از سوی زن و مرد و حتی فرزندان اعلام کرد و ادامه داد: نقض عهد و بی‌تفاوتی به اصل امانتداری بزرگترین آسیب‌ها را به همراه دارد و این زمینه‌ساز بروز و ظهور رفتارهای شیطانی می‌شود.

حجت‌الاسلام نوری بیان کرد: در نماز یومیه نیز از خداوند متعال حرکت در مسیر درست و کمک گرفتن از معبود را طلب می‌کنیم و در این مسیر نباید گرفتار دام شیطانی شویم.

سخنران و خطیب اردبیلی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: همه وظیفه داریم تا با عمل به عهد و پیمان خود نظر مردم را بیشتر جلب کنیم اما متأُسفانه عده‌ای در این کشور اعم از مسئولان و نمایندگان به عهد و پیمان خود عمل نمی‌کنند.

وی با انتقاد از سکوت برخی نمایندگان و مسئولان در اوضاع حساس فتنه اخیر تصریح کرد: برخی‌ها با سکوت خود به شعله‌ور شدن این حوادث دامن زدند در حالی که باید در چنین فتنه‌ها و نابسامانی‌ها به صورت روشن و شفاف مسائل و دیدگاه‌ها مطرح شود.

حجت‌الاسلام نوری به موضوع خیرخواهی در نظام اجتماعی و خانوادگی اشاره کرد و گفت: همه افراد جامعه باید خیرخواه هم بوده و در انجام مسئولیت و مأموریت‌ها از این ظرفیت خیرخواهی استفاده شود.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل به سه خصلت مؤمن اشاره کرد و افزود: مؤمن واقعی در مسیر توفیق الهی خود را همواره در معرض پند و نصیحت، خیرخواهی و عمل به موازین دینی را مورد توجه قرار داده و سعی می‌کند زمینه جلب رضای الهی را به شکل شایسته فراهم کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1154715

مهمترین اخبار ایران و جهان: