نیوز سیتی!
06 اردیبهشت 1402 - 17:59

۹۰ واحد صنعتی طی سال جاری در گلستان به بهره برداری خواهد رسید

گرگان- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: ۱۸۵ واحد صنعتی با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در گلستان در حال احداث داریم که پیش بینی می شود ۵۰ درصد آنها در سال جاری به بهره برداری برسند.

به گزارش خبرنگار مهر درویش علی حسن زاده بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در سال گذشته ۱۱۵ واحد اقتصادی با اشتغالزایی سه هزار و ۶۳۳ نفر در گلستان راه اندازی و همچنین ۳۵۹ فقره جواز تأسیس در استان صادر شد که پیش‌بینی ایجاد اشتغال آن ۹ هزار و ۴۶۳ نفر است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: سال گذشته تعهد اشتغال این اداره ۱۰ هزار شغل بود که توانستیم ۱۱ هزار و ۱۰۶ شغل ایجاد کنیم که افزایش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در بخش صنعت و معدن در سال گذشته ۳۰ واحد تعطیل، احیاء و ۳۱۰ نفر به چرخه کار برگشتند و همچنین ۷۰ واحد صنعتی که زیر ظرفیت ۵۰ درصد فعالیت می‌کردند، افزایش ظرفیت دادند.

حسن زاده در خصوص ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هم گفت: در سال گذشته ۷۳ جلسه تشکیل و مشکلات ۳۵۵ واحد بررسی شد که این جلسات منتج به ۵۰۰ مصوبه شده و ۳۶۴ مصوبه آن اجرایی شده است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت گلستان عنوان کرد: در سال گذشته ۲۳۵ میلیون دلار صادرات از استان انجام شد که هدفگذاری ما ۲۱۰ میلیون دلار بود که از این عدد عبور کردیم و رشد ۲۶ درصدی اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه مقاصد صادراتی کالاهای استان ۳۳ کشور است، گفت: ۶ کشور اول هدف صادرات ترکمنستان، قزاقستان، عراق، افغانستان، رومانی و بلغارستان است.

طبق گفته حسن زاده، لبنیات، پلی استایرن، ید، آهن آلات، سیمان، نئوپان و خوراک آبزیان مهم ترین کالاهای صادراتی استان را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان اضافه کرد: سال گذشته ۱۴۰ هزار و ۲۱۲ بازرسی از اصناف انجام و در این راستا چهار هزار و ۵۶۳ فقره پرونده تخلفات تشکیل شد.

حسن زاده اعلام کرد که همچنین ۹۵ پرونده در حوزه قاچاق به ارزش ۶۷ میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که در راستای افزایش تولید، ۱۸۵ واحد صنعتی با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث داریم که پیش بینی ما این است که ۵۰ درصد آنها در سال جاری به بهره برداری برسند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1169915

مهمترین اخبار ایران و جهان: