نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 12:54

آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به بیش از 28 هزار نفر در سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۲۸ هزار و ۵۱۲ نفر در این استان سال قبل مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ورود به بازار کار را فرا گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، جلیل شهریاری امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ۴۶۲ حرفه مهارتی با تنوع‌های مختلف در ۲۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی سیستان و بلوچستان سال گذشته ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی را در رشته‌های تراشکاری، جوشکاری، برق، الکترونیک، مکانیک خودرو، صنایع چوب، پرورش میگو، تعمیر موتور قایق بنزینی، کارآفرینی، ایمنی و بهداشت، تراش سی ان سی و عمران عنوان کرد.

وی بیان کرد: عملکرد این اداره کل در سال ۱۴۰۱ در ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش‌های صنایع، روستایی، ثابت و سیار شهری، پادگان، زندان، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، عشایر، مراکز درمان اجباری، کارگاه‌های صنایع و اصناف و سکونتگاه‌های غیررسمی و دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها نسبت به سال قبل آن ۴۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ابراز امیدواری کرد و افزود: در تلاشیم با کمک مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان بتوانیم در راستای رفع نیاز مهارتی این استان از طریق طراحی و اجرای دوره‌های پویاتر گام‌های موثری برداریم.

وی بیان کرد: سیاست آموزشی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مبتنی بر ارائه آموزش‌ها رایگان و برای تمامی اقشار بخصوص جوانان مستعد و علاقمند به مشاغل فنی فراهم است.

کسب مدال طلا توسط مهارت آموخته  ۱۳ ساله سیستان و بلوچستانی

شهریاری بیان کرد: المپیاد مهارت، هرساله برای دانش آموزان و دانشجویان و در چند مرحله شهرستانی، استانی، کشوری و بین المللی برگزار می شود، این مسابقات از بین کارآموزان نخبه آموزش دیده فنی و حرفه ای انتخاب و در مسابقات شرکت می کنند.

وی ادامه داد: امسال مسابقات بین ۳۱ استان برگزار شد که دو مدال طلا و یک مدال برنز و سه دیپلم افتخار به استان سیستان و بلوچستان تعلق گرفت.

وی افزود: امیر رضا غلامی، مهارت آموخته  ۱۳ ساله سیستان و بلوچستانی مقام طلا مسابقات ملی مهارت در حرفه "برنامه نویسی موبایل" را کسب کرد.

شهریاری اظهار داشت: این نوجوان افتخارآفرین، کارآموز آموزش دیده در محیط کار واقعی آموزشگاه بهبود رایان زیر مجموعه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان است.

انعقاد 19 تفاهمنامه با ادارات و ارگان‌های مختلف

وی گفت: در راستای همگرایی و هم افزایی بیشتر با 19 ارگان و نهاد خصوصی و دولتی تفاهم نامه امضا کردیم که از جمله آن دست اندرکاران حوزه ساخت مسکن و علی الخصوص نهضت ملی مسکن اعم از بخش حکمرانی و نظارتی و بخش خصوصی انجمن و اتحادیه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: همچنین با رویکرد تامین تربیت نیروهای انسانی مورد نیاز مسکن و ارتقاء شاغلین این بخش با توجه به اینکه بازار اشتغال بزرگی در این بخش ایجاد شده با دغدغه بهره مندی هر چه بیشتر نیروی بومی از این فرصت شغلی و ایجاد معیشت جایگزین و اشتغال پایدار، دبیرخانه تربیت نیروی ماهر مورد نیاز مسکن در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای راه اندازی شد.

شهریاری بیان کرد: ارائه آموزشهای مهارتی در زمینه آموزش های حوزه صنعت ساختمان با هدف افزایش میزان بهره وری، کاهش هزینه تولید و افزایش بهره وری و همچنین گسترش فرهنگ مهارت آموزی و تحقیق و بررسی در این زمینه و ارائه آموزشهای کارآفرینی به منظور توسعه کسب و کار های مرتبط و کمک به اشتغال پایدار در این حوزه از مهمترین اهداف اصلی انعقاد این تفاهم نامه است.

وی ادامه داد: راه اندازی قرارگاه مهارت آموزی یکی دیگر از اقدامات خوب سل گذشته است به گونه ای که کارشناسان ما در قالب این قرارگاه با مخاطب ارتباط گرفته و در شبکه های مجازی مخاطب را پیدا و اطلاع رسانی لازم را در مورد آموزش های فنی و حرفه ای ارائه می کندو پاسخگوی افرادی که از طریق سایت ثبت نام می کنند نیز می باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در راستای ارتباط با صنوف، برای 450 صنف مجوز آموزش در محیط کار واقعی صادر شده و 3 هزار و 554 نفر در این صنوف آموزش لازم را فرا گرفته‌اند.

این مسؤول بیان کرد: برای خرید یک سری امکانات و تجهیزات یک میلیارد و 700 میلیون تومان از طریق مشارکت خیرین جذب اعتبارداشتیم و در در تامین امکانات مورد نیاز بسیار موثر بوده است.

پایان پیام/3139

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1137759

مهمترین اخبار ایران و جهان: