نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 18:00

نقشه راهی برای منطقه مرزی و پایانه تمرچین تدوین شود

ارومیه - رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: باید نقشه راهی برای منطقه مرزی و پایانه تمرچین تدوین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدپرویز فتاح بعد از ظهر پنجشنبه در بازدید از مرز تمرچین در گفتگو با خبرنگاران افزود: در صورتی که تردد زائران همه ساله از این مرز ادامه یابد لازم است تا نقشه راهی برای این منطقه مرزی و پایانه تدوین شود و در این باره با مسئولان استانی گفتگو شد.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: مثل مرز مهران و چذابه ما آمادگی داریم تا یک مکان ثابت و دائمی به این منظور برای بنیاد جهت ساخت اماکن اقامتی و پذیرایی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به وحدت و همدلی ایجاد شده در منطقه اظهار کرد: در یکسال اخیر از نظر جاده‌ای در مسیر تردد زائران اربعین اتفاقات خوبی افتاده و استقرار مواکب در داخل عراق که کردنشین هستند و همچنین در داخل ایران از ارومیه به نقده تا پیرانشهر دایر شده و عشایر و اقوام مختلف هم پای کار آمده‌اند.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با بیان اینکه آب و هوای آذربایجان غربی مساعد و خنک برای تردد زائران است، گفت: بنیاد در این مسیر موکب دارد و می‌تواند به سایر موکب ها هم از نظر اقلام و آب و سایر تولیدات بنیاد کمک کند.

فتاح با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها و امکانات بیشتر از تصور ما در این مرز تمرچین فراهم است، اضافه کرد: گزارش شرایط مطلوب ایجاد شده در این مسیر به وزیر کشور اعلام می‌شود.

وی یادآور شد: این مسیر خلوت بوده و عبور در کمترین زمان انجام می‌شود لذا به زائران شمال و شمال غربی کشور پیشنهاد می‌کنیم که تمرچین را برای تردد به سمت عتبات عالیات انتخاب کنند.

فتاح تاکید کرد: عمده آب مورد نیاز زائران اربعین را سعی کردیم خودمان تأمین کنیم و به نظر می‌رسد که اربعین پرشورتری در سال‌جاری داشته باشیم.

رئیس بنیاد مستضعفان روز پنجشنبه همراه با استاندار آذربایجان غربی راهی مرز تمرچین شده تا از وضعیت تردد زائران در این منطقه و موکب بنیاد بازدید کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466615

مهمترین اخبار ایران و جهان: