نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 19:31

امکانات مرز خسروی باید برای ۱۰ سال آینده ارتقا یابد

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استقبال مردم از مرز خسروی در سال‌های آینده افزایش می یابد، گفت: امکانات مرز خسروی باید برای ۱۰ سال آینده ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی ظهر شنبه در جلسه با معاون وزارت دفاع و رئیس سازمان اتکا که در سالن جلسات پایانه مرزی خسروی برگزار شد، اظهار کرد: اربعین معجزه الهی است که دشمنان این پدیده را تمدن سازی اسلامی قلمداد می‌کنند و برای متوقف کردن آن تلاش می‌کنند اگرچه تلاش‌های آنان به برکت خون امام حسین (ع) بی نتیجه خواهد ماند.

وی افزود: ارتقا زیرساخت‌های مرز اربعین نباید تنها محدود به امسال و یا چند سال آینده شود بلکه دیدگاه‌های عملیاتی باید برای ۱۰ سال آینده شکل گیرد تا این مرز پذیرای خیل عظیم زائران اربعین حسینی باشد و قطعاً در سال‌های آینده شاهد حضور اتباع خارجی مسلمان در این مسیر خواهیم بود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: برای توسعه بیشتر زیرساخت‌های مرزی خسروی نیازمند تدوین برنامه جامع هستیم تا در سال‌های آینده بتوانیم بر اساس اولویت آن را تکمیل کنیم.

صحرایی بیان کرد: با توجه به حضور نیروهای مسلح در استان کرمانشاه شامل کارکنان و بازنشستگان نیازمند حضور بیشتر و سرمایه‌گذاری از سوی وزارت دفاع هستیم تا کارهای متنوعی در موضوعات مختلف شکل گیرد.

وی ادامه داد: توسعه قرارگاه اربعین وزارت دفاع در مرز خسروی می‌تواند با توسعه امکانات برای سایر حوزه‌های نظامی، آموزشی، اسکان کاروان‌های عتبات عالیات و تفریحی مورد استفاده قرار گیرد تا از این فرصت بهترین استفاده صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه این استان در مسیر عتبات عالیات قرار دارد، گفت: بسیاری از استان‌هایی که کاروان‌های زیارتی را راهی عتبات عالیات می‌کنند می‌توانند از آن بهره گیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1481915

مهمترین اخبار ایران و جهان: