نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 00:04

استاندارد حلال در هرمزگان آموزش داده می شود

همایش استاندارد حلال در راستای اجرا و تبیین وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد باحضور صاحب نظران حوزه حلال 25 دیماه در بندرعباس برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد سروش سهیلی راد مدیر کل استاندارد هرمزگان در حاشیه تشکیل دبیرخانه همایش حلال خبر از برگزاری همایش استاندارد حلال در استان با حضور صاحب نظران حوزه حلال در 25 دیماه داد. 

مدیر کل استاندارد هرمزگان اظهار کرد: طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع رسمی صدور نشان حلال در کشور می‌باشد یکی از اهداف مهم برگزاری این همایش بحث و تبادل نظر صاحب نظران حوزه حلال در خصوص افزایش تعداد محصولات دارای نشان حلال منطبق با الزامات مذهب فقه جعفری علیه السلام بوده که سبب ارتقاء وضعیت اقتصادی کشور و توسعه صادرات محصولات ایرانی خواهد شد.

سهیلی راد ادامه داد: با برنامه‌ای حساب شده برای تولید و صادرات فراورده‌های حلال کشور به ویژه فرآورده‌های حلال کشور به ویژه مواد غذایی می‌توانیم جمهوری اسلامی ایران را به یکی از مراکز اصلی تولید محصولات حلال به ویژه مواد غذایی با کیفیت برتر تبدیل نموده و مسیر حرکت صادرات صنایع حلال کشور را برای سال‌های آتی ترسیم کنیم.

سازمان ملی استاندارد ایران در راستای انجام وظایف خود از اواخر دهه ۸۰ به شکلی منسجم در تدوین استانداردهای حلال و ایجاد ساختار انطباق در سطح ملی و به ویژه در سطح کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی( OIC) مشارکت نموده تا ضمن تصمیم حقوق اولیه هم‌وطنان مسلمان در سطح کشور بتواند از این حقوق بر پایه فقه امام جعفر صادق (علیه السلام) در سطح بین المللی دفاع نماید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1628959

مهمترین اخبار ایران و جهان: