نیوز سیتی!
31 فروردین 1403 - 10:28

آذرپیرا با غلبه بر کشتی‌گیر ایرانی- ژاپنی راهی نیمه‌نهایی شد

قهرمان امیدهای جهان با غلبه بر آرش یوشیدا به مرحله نیمه‌نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم مسابقات گزینشی المپیک صعود کرد تا در صورت کسب یک برد دیگر، سهمیه المپیک را در بیشکک از آن خود کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیرعلی آذرپیرا سومین کشتی‌گیر ایران بود که در مسابقات گزینشی آسیایی المپیک روی تشک رفت. این رقابت‌ها از صبح امروز (جمعه 31 اردیبهشت) در 6 وزن المپیکی در بیشکک آغاز شده که تیم کشورمان سه نماینده در این پیکارها داشت.

آذرپیرا که دور اول استراحت کرده بود، در مبارزه اولش مقابل آرش یوشیدا کشتی‌گیر ایرانی-ژاپنی قرار گرفت که دور قبلی دیپاک هندی را برده بود. یوشیدا که سال گذشته قهرمان 92 کیلوگرم آسیا شده بود، مشخصا آمادگی بدنی خوبی داشت و برای سهمیه گرفتن به قرقیزستان آمده بود اما در وقت اول این آذرپیرا بود که 2-یک به برتری رسید.

در حالی که یوشیدا روی کشتی آذرپیرا کار کرده بود، درنهایت این مبارزه 9-یک به سود نماینده ایران به پایان رسید.

پیش از این، احمد جوان با قبول شکست مقابل حریف مغولی از دور رقابت‌های کسب سهمیه حذف شده بود و یونس امامی با برتری برابر حریف کره‌ای به نیمه‌نهایی وزن 74 کیلوگرم راه پیدا کرد.

امامی در نیمه‌نهایی با نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان از قزاقستان کشتی خواهد گرفت که در صورت برد، به سهمیه المپیک خواهد رسید. آذرپیرا نیز درصورت غلبه بر حریف مغول در نیمه‌نهایی، سهمیه خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1701359

مهمترین اخبار ایران و جهان: