نیوز سیتی!
25 آبان 1402 - 11:40

صلح و سازش ۲۳۸۵ پرونده در پویش «به عشق حسین می‌بخشم»

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان همدان گفت: در زمان اجرای پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» ۲ هزار و ۳۸۵ پرونده در استان همدان منجر به صلح و سازش شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صبح امروز دومین همایش تقدیر از منتخبین شورای حل اختلاف استان همدان در ارزیابی عملکرد شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ و سومین جلسه ستاد صبر استان همدان با حضور رئیس کل دادگستری استان همدان، معاون توسعه حل اختلاف، دادستان همدان اعضای ستاد صبر، روسای حوزه‌های قضایی و منتخبین برگزار شد. 

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان همدان ابتدا گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص ستاد صبر استان و هیأت‌های صلح و صلح یاران ارائه کرد و افزود: در زمان اجرای پویش «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» ۲ هزار و ۳۸۵ پرونده در استان منجر به صلح و سازش شد.

سید هادی مصطفوی گفت: این پرونده‌ها شامل صلح سه پرونده قتل عمد، هفت فقره دعاوی مهم، ۷۷۸ پرونده مالی، ۳۰۳ پرونده کیفری، ۵۱۱ فقره پرونده خانوادگی و ۷۸۳ پرونده سایر دعاوی است. 

رئیس کل دادگستری استان همدان نیز اظهارکرد: با اقدامات صورت گرفته از سوی کمیته‌های مصلحین و شورا‌های حل اختلاف ۸۰ فقره پرونده قتل عمده منجر به سازش شد. 

محمدرضا عدالتخواه خاطرنشان کرد: با تشکیل ستاد تألیف قلوب، کمیته مصلحین، ستاد صبر و اجرای طرح معتذرین تلاش شده که پروند‌ه‌ها قبل از ورود به دستگاه قضائی به صلح و سازش منجر شود. 

 در این مراسم از روسای دادگستری شهرستان‌های اسدآباد، تویسرکان، ملایر ، رزن و نهاوند و دادستان اسدآباد به منظور تلاش در سازش پروند‌‌ه‌های مهم مصالحه در این زمینه تجلیل شد.  

همچنین منتخبین بخش‌های مختلف شورای حل اختلاف استان همدان و سازمان‌ها و نهادهای همکار در اجرای پویش، تجلیل و تقدیر شد.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1573915

مهمترین اخبار ایران و جهان: