نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 11:11

دمشق: آمریکا مانع از انجام وظایف شورای امنیت می‌شود

وزیر امور خارجه سوریه در نشست وزرای شورای امنیت، با انتقاد از رفتار ایالات متحده آمریکا در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، تاکید کرد که واشنگتن و متحدانش مانع از انجام وظایف این شورای و توقف جنایات جنگی علیه ملت فلسطین می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه امروز چهارشنبه، ۲۵ اکتبر ضمن درخواست از شورای امنیت سازمان ملل متحد برای حمایت فوری و بشردوستانه از مردم فلسطین، تاکید کرد کرد که دمشق با هرگونه طرح یا تلاش در جهت آواره کردن ساکنان نوار غزه مخالف است.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، المقداد در ادامه سخنانش و طی برگزاری نشست سطح وزیران شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل در جریان تجاوزات خود به نوار غزه، با استفاده از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی، علاوه بر قطع آب، ممنوعیت ورود دارو، قطع برق و سوخت مردم غزه و تهدیدشان به آوارگی اجباری، مرتکب جرائم جنگی و جنایت علیه بشریت شد.

وزیر امور خارجه سوریه افزود: دلیل اصلی تشدید تنش در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، بی عدالتی است که مردم فلسطین در معرض آن قرار دارند؛ تلاش اسرائیل از طریق جنگ وحشیانه برای نابودی آرمان فلسطین و ارتکاب جنایات، نسل کشی است.

وی همچنین رفتار آمریکا و متحدانش در شورای امنیت را محکوم کرد و گفت: مواضع آن‌ها باعث شد که این شورا نتواند به مسئولیت خود در توقف تجاوزات اسرائیل به نوار غزه عمل کند.

المقداد از شورای امنیت خواست تا مسئولیت‌های خود را در پایان دادن به قتل‌عام‌ها و جنایات اسرائیل و پاسخ‌گویی عاملان آن، به دور از ریاکاری سیاسی و معیارهای دوگانه، و رد تلاش‌ها برای یکسان دانستن قاتل و قربانی، به عهده بگیرد.

وزیر خارجه سوریه ضمن تاکید مجدد بر حمایت دمشق از آرمان فلسطین، تصریح کرد که کشورش از هیچ تلاشی برای ایستادن در کنار ملت برادر فلسطین در مبارزه مشروع آن‌ها برای بازپس گیری حقوق‌شان فروگذار نکرده و نخواهد کرد.

در پی هدف قرار گرفتن بخش‌هایی از سوریه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، وزارت امور خارجه سوریه طی روزهای اخیر تاکید کرد که تداوم حملات رژیم اشغالگر اسرائیل، گواه شکست این رژیم در برابر مقاومت سوریه است.

دمشق در این باره  هشدار داد که اگر رژیم اشغالگر به حملات و اقدامات خود علیه سوریه و نوار غزه با نقض قوانین بین‌المللی ادامه دهد، منطقه را در مارپیچ گسترده‌تری از خشونت فرو خواهد برد که مهار آن دشوار خواهد بود.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549815

مهمترین اخبار ایران و جهان: