نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 18:28

رسوایی «قطرگیت»؛ یکی دیگر از مقامات پارلمان اروپا بازداشت شد

دادستانی بلژیک در جریان تحقیقات مرتبط با رسوایی مالی در پارلمان اروپا و ادعای اخذ رشوه از قطر در مسیر اعطای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به این کشور، یک قانونگذار ارشد دیگر را بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دادستانی بلژیک در بحبوحه تحقیقات درباره فساد مالی گسترده در اتحادیه اروپا، در عملیات تفتیشی که امروز(جمعه) انجام داد، یکی از اعضای پارلمان اروپا که «میم.ت» نامیده شده را بازداشت کرد.

دادستانی فدرال بلژیک در بیانیه‌ای اعلام کرد که مصونیت این فرد از پیگرد قانونی، هفته گذشته ملغی شد و یکی از منابع نزدیک به پرونده، مدعی شده که این فرد «مارک تارابلا» نام دارد.

مقامات بلژیک در عملیات امروز، منزل تارابلا و یکی از صندوق‌های امانات در بانکی در نزدیکی شهر لیژ را تفتیش کرده‌اند.

پیش‌تر اِوا کایلی، عضو یونانی پارلمان اروپا و یکی از حامیان مطرح اعطای امتیاز میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر که تا چندی پیش هم یکی از ۱۴ نایب رئیس این نهاد بود به همراه نامزدش، فرانچسکو جورجی، بازداشت شدند.

همچنین پیِر آنتونیو پانزری، سیاستمدار ایتالیایی که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۹ در کمیته اجرایی اتحادیه اروپا عضویت داشت، با امضای تفاهمنامه‌ای با مقامات بلژیک، ضمن اقرار به نقش‌آفرینی در ماجرای کلاهبرداری و دریافت رشوه از یک کشور حاشیه خلیج فارس (به باور بسیاری قطر)، متعهد شد در ازای تخفیف در مجازات، اطلاعات افراد دخیل در این پرونده که به «قطرگیت» موسوم است را لو بدهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1032059

مهمترین اخبار ایران و جهان: