نیوز سیتی!
23 بهمن 1401 - 10:49

پارک دانش آموزی در استان مرکزی ایجاد می‌شود/ صادرات 2 میلیون دلاری محصولات فناور

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی از ایجاد پارک دانش آموزی در استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

محمدعلی داستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به اهمیت بکارگیری جوانان و متخصصین در امور اجرایی کشور گفت: به زودی پارک دانش آموزی تاسیس خواهد شد تا در سایه آن دانش آموزان بیاموزند چطور از معلومات خود در راستای خلق ثروت و پیشرفت علمی کشور استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از متخصصین و فارغ‌التحصیلان  دانشگاهی بعد از اتمام تحصیل به دنبال شغل و کارآفرینی هستند، این فرصت در مجموعه پارک علم و فناوری فراهم است تا ایده‌های فناور جوانان را بررسی و به عنوان یک هسته فناور به آنان خدمت رسانی کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی پرداخت تسهیلات بلاعوض، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و  تسهیلات صفر را بخشی از حمایت‌های این مجموعه از هسته‌های فناوری برشمرد و ادامه داد: تاکنون بیش از 140 محصول در استان تجاری سازی شده و در سال گذشته 200 میلیارد تومان فروش محصولات با تکنولوژی بالا و  بیش از 2 میلیون دلار صادرات محقق شده است.

داستان از ایجاد بیش از  یک هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی برای متخصصین با مدرک دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی در استان خبر داد و اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان مرکزی در زمره 10 پارکی است که عضو انجمن بین المللی پارک‌ها هستند و شرکت‌های فناور می‌توانند از برند IASP  در فروش محصولاتشان استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای توجه به فرزندآوری، امسال پارک علم و فناوری علاوه بر معرفی  بانوان موفق در حوزه فناوری، برای اولین بار  مادر موفق را نیز معرفی کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی با اشاره به عمر ۲۰ ساله پارک علم و فناوری  استان مرکزی بیان کرد:  پارک علم و فناوری استان در چند ماه اخیر  38 میلیارد تومان به شرکت‌های دانش بنیان حمایت های مالی پرداخت کرده است و شرکت‌های دانش بنیان توانسته‌اند از  تسهیلات و حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی، بنیاد برکت و بنیاد علوی  استفاده کنند.

به گفته وی سالانه حدود 3000 نفر ساعت دوره آموزشی در پارک استان  برگزار می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1033715

مهمترین اخبار ایران و جهان: