نیوز سیتی!
28 اسفند 1401 - 09:02

اقلام صادرات محور در شهرک‌های صنعتی استان تولید شود

زاهدان-استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید با توجه به فرصت مرز اقلام صادرات محور را در شهرک‌های صنعتی استان تولید کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرمی، شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان راسک با اشاره به اتمام سال ۱۴۰۱ باطرح سوالی از مسئولین، گفت: ما مسئولین در طول سال گذشته چقدر به وظایف خود عمل و شبانه روز تلاش کردیم تا مشکلات مردم را برطرف کنیم.

وی با گلایه از وضعیت شهرک‌های صنعتی در مرزها اظهار کرد: چرا پیشرفت شهرک‌های صنعتی استان در حد جدول گذاریست، باید با توجه به فرصت صادرات اقلام صنعتی را در همین شهرک‌ها تولید کنیم.

کرمی با اشاره به پتانسیل حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تصریح کرد: با پرداخت تسهیلات و واگذاری زمین و همچنین هدایت مردم به سوی سرمایه گذاری و ایجاد شرکت‌های تعاونی باید از سرمایه‌های مردم در امور اقتصادی استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت کشاورزی این منطقه منحصر به فرد است و در راستای بهره برداری از این ظرفیت خدادادی، مسئولان علی‌الخصوص جهاد کشاورزی باید برنامه ریزی و تلاش کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آیا کسی غیر از مدیران همین منطقه کارها را باید انجام دهد، افزود: مسئولان باید دنبال نوآوری و خلاقیت بوده و شبانه روز پیگیر انجام امور باشند.

وی با اشاره به ظرفیت کارخانه‌های سیمان در راستای مبادلات خارجی اضافه کرد: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد ماده اولیه سیمان در کشورهای آفریقایی وجود ندارد بنابراین ما می‌توانیم کلینکر تولیدی در استان را به این کشورها صادر کنیم.

کرمی تاکید کرد: میزان صادرات ما با پاکستان باید افزایش یابد و برای توسعه واردات و صادرات ابتدا باید بازارچه‌های مرزی در هر دو کشور فعال شود.

وی ادامه داد: فعال شدن بازارچه مرزی در رونق اقتصادی خود شهرستان هم بسیار تأثیرگذار است.

کرمی بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان و جوانان توانمندی برای پیشرفت دارد و همه مسئولان در جهت شکوفایی آن و رسیدن به اهداف باید شبانه روز در میدان عمل باشند.

وی در ادامه به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در دنیا اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز با عظمت در دنیا پیش می‌رود و همین اعتبار و عظمت ایران در دنیا موجب اقبال بسیاری از کشورها برای ارتباط با ایران شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1099715

مهمترین اخبار ایران و جهان: