نیوز سیتی!
28 اسفند 1401 - 17:52

آغاز فعالیت سامانه بارشی در زنجان/ بارش برف دور از انتظار نیست

مدیرکل هواشناسی استان زنجان به آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان اشاره کرد و گفت: فعالیت این سامانه تا روز چهارشنبه ادامه و بارش باران و احتمالا برف روی خواهد داد.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا ظهر امروز آسمان استان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود، اظهار کرد:  از بعدازظهر با نفوذ سامانه بارشی به منطقه به تدریج  بارش‌های رگباری، رعدوبرق آغاز خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه به تناوب تا اواخر وقت چهارشنبه ادامه خواهد داشت، افزود: روزهای پنجشنبه و جمعه سامانه تضعیف شده ولی بارش های محلی و پراکنده  در برخی مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: طی این مدت بارش تگرگ و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها محتمل خواهد بود.

رحمن‌نیا با بیان اینکه دمای هوا در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کاهش می‌یابد، ادامه داد: به همین دلیل در برخی نقاط از سطح استان بارش به صورت برف نیز مشاهده خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان افزود: داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی استان در 24 ساعت گذشته نشان می‌دهد که چورزق با 27 درجه و خیرآباد با 2- درجه سلسیوس به‌ترتیب گرمترین و سردترین ایستگاه‌های هواشناسی استان زنجان بوده‌اند. 

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1100715

مهمترین اخبار ایران و جهان: