نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 19:05

برای نقاط فاقد مسجد در استان سمنان برنامه ریزی شود

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه باید برای نقاطی که فاقد مسجد هستند نیز برنامه‌ریزی کرد، گفت: کمیته رصد و پایش مسائل مرتبط با مساجد استان ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با اعضای قرارگاه مرکزی پیامبر اکرم (ص) به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه نیاز به رصد مشکلات مساجد برای رفع آنها داریم، تاکید کرد: کمیته رصد و پایش مسائل مرتبط با مساجد استان تشکیل شود.

وی با بیان اینکه این کمیته مشکلات مساجد را به طور دقیق بررسی، جمع بندی و نظرات خود را برای تصمیم گیری در قرارگاه مطرح کند، افزود: در کنار رصد فعالیت‌های مساجد موجود باید برای نقاطی که فاقد مسجد هستند نیز برنامه‌ریزی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه برخی مشکلات مساجد منحصر به این استان نیست و در سایر نقاط کشور نیز وجود دارد گفت: یکی از مشکلاتی که برخی مساجد با آن روبرو هستند این است که برخی افراد، خود را صاحب مسجد می‌دانند و متأسفانه ضوابط هیأت امنا و یا قرارگاه را نمی‌پذیرند و کار خودشان را می‌کنند.

مطیعی با تاکید بر لزوم تبعیت ارکان مسجد از قوانین و ضوابط موجود اظهار کرد: مسجد متولی پذیر نیست از سوی دیگر برخی مساجد با وجود کمبود امکانات، اقدامات برجسته و مهمی را انجام می‌دهند لذا هماهنگی ارکان مسجد با یکدیگر یکی از عوامل اصلی تحقق اهداف مساجد است.

وی تنظیم رابطه اعضای هیأت امنای مسجد با هیأت و پایگاه بسیج را یکی از موضوعات راهبردی در قرارگاه دانست و افزود: هیئت‌های مذهبی باید زمینه ساز ورود جوانان به مساجد باشند نه اینکه پس از مدتی به دلایل مختلف جوانان را از فضای مسجد دور کنند چراکه همانطور که رهبر معظم انقلاب هم تاکید فرمودند محوریت امور باید با مسجد باشد.

امام جمعه سمنان تصریح کرد: برنامه‌های جانبی نظیر ورزش، کلاس‌های آموزشی و … نباید باعث شود جوانان حاضر در مسجد از فضای مسجد فاصله بگیرند هدف اصلی و اساسی آن است که جوانان را به مساجد هدایت کنیم لذا در این امر نباید نقض غرض صورت بگیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434415

مهمترین اخبار ایران و جهان: