نیوز سیتی!
27 تیر 1402 - 10:38

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهرها و روستاهای گناوه متوقف شود

گناوه- فرماندار گناوه گفت: دستگاه‌های اجرایی با ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف اراضی ملی در شهرستان گناوه برخورد قانونی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی صفری صبح سه شنبه در نشست پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان گناوه، بر برخورد قاطع با تغییر کاربری باغات و ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد.

فرماندار گناوه با اشاره به تبعات اجتماعی و اقتصادی مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز افزود: ضروری است با هم‌افزایی دستگاه‌های استانی و شهرستانی از جمله دادگستری، نیروی انتظامی، شهرداری و سایر دستگاه‌ها، اولویت اول ستاد، پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغ‌ها باشد.

وی افزود: افزایش نظارت دقیق بر فعالیت‌ها در حریم با افزایش گشت زنی‌ها، دقت و سرعت عمل در ارائه گزارش تخلفات، پیگیری و به نتیجه رساندن گزارش‌ها و مستند سازی فعالیت‌های صورت گرفته از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

صفری تصریح کرد: دستگاه‌های خدمات رسان نظیر آب، برق و گاز برای واگذاری انشعاب به هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز، استعلام لازم را از مراجع صدور پروانه اخذ کنند.

فرماندار گناوه یادآور شد: اطلاع رسانی لازم به مردم پیرامون وضعیت حریم ساخت و ساز انجام و موارد قانونی از طریق پایگاه‌های اطلاع رسانی تشریح شود، تا مردم دچار ضرر و زیان خسارت نشوند و با هدایت مسئولان ذیربط تنها در محدوده روستا و شهر اقدام به ساخت و ساز کنند.

صفری گفت: هرگونه تخریب نیز باید از طریق ضوابط، مقررات و مراجع ذیربط صورت گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1367459

مهمترین اخبار ایران و جهان: