نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 15:08

برپایی چهار موکب اربعین در نهاوند

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری نهاوند از آمادگی شهرستان برای پذیرایی از زائرین اربعین خبر داد و گفت: در نهاوند چهار موکب برپا می‌شود که دو موکب آن در شهر نهاوند و سه‌راهی دهفول و دو موکب دیگر در شهر فیروزان مستقر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، شهروز کیانی ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی اظهار کرد: شهرستان نهاوند در مسیر مرکز به غرب کشور قرار دارد که سالانه صدها هزار مسافر از طریق آن جابجا می‌شوند که در ایام اربعین این تعداد با افزایش قابل ملاحظه‌ای مواجه می‌شود.

وی گفت: از آن جا که جاده‌های ارتباطی نهاوند به عنوان راه‌های اصلی ارتباطی سفرهای اربعین لحاظ نشده، این مساله مشکلاتی را در زمینه خدمات‌رسانی مناسب برای زائران زیادی که در ایام اربعین از نهاوند به سمت عراق حرکت می‌کنند ایجاد می‌کند.

رئیس ستاد اربعین در شهرستان نهاوند با اشاره به مشکل ارائه سوخت در جایگاه‌ها بیان کرد: سال گذشته در این زمینه مشکلاتی برای زائرین بوجود آمد که با پیگیری‌ها برطرف شد اما در صورت ادامه این وضعیت امسال نیز با این مشکل روبرو خواهیم شد.

وی افزود: سال گذشته در زمینه حمل و نقل و ترابری با کمبود وسیله نقلیه برای انتقال زائرین روبرو بودیم که امسال با تمهیداتی که اندیشیده شده امیدواریم در این زمینه مشکلی نداشته باشیم.

کیانی در ادامه سخنانش گفت: سال گذشته در نهاوند شعبه ارزی وجود نداشت و مسافران اربعین مجبور بودند به مرکز استان مراجعه کنند که امسال با توجه به تغییر ارز به دینار احتمال دارد در چند بانک شهرستان ارز در اختیار زائرین گذاشته شود.

وی در ادامه از آمادگی شهرستان برای پذیرایی از زائرین اربعین خبر داد و گفت: در شهرستان نهاوند چهار موکب برپا می‌شود که دو موکب آن در شهر نهاوند و سه‌راهی دهفول و دو موکب دیگر در شهر فیروزان مستقر خواهد شد.

رئیس ستاد اربعین در شهرستان نهاوند افزود: به منطور مشارکت نیروهای مردمی در برپایی موکب‌ها ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین در نهاوند تشکیل شده که کار هماهنگی و ارائه خدمات به آنان سپرده شده و ما نیز پشتیبانی لازم را از آنان را خواهیم داشت. 

وی ضمن اینکه از موکب‌داران خواست نکات مربوط به ایمنی موکب‌های حسینی که از سوی پلیس راهور مطرح می‌شود را مورد توجه قرار دهند گفت: باید در موکب‌ها بحث بهداشت به ویژه برای سرویس‌های بهداشتی مورد توجه جدی قرار گیرد و از حداقل های لازم برخوردار باشد.

کیانی از برپایی یک موکب در شهر کربلا خبر داد و گفت: به منظور خدمات‌رسانی به زائرین در شهر کربلا تدارک برپایی یک موکب در این شهر فراهم شده که باید از امکانات شهرستان برای تقویت آن استفاده شود.

وی در پایان سخنانش از آماده‌باش دو پایگاه امداد جاده‌ای در محور اصلی تردد زائرین و همچنین مرکز اسکان اضطراری در این محورها خبر داد.

پایان پیام/ 3140/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1440115

مهمترین اخبار ایران و جهان: