نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 15:36

مردم بهترین ارزیاب عملکرد قوه قضائیه/ نقاط ضعف برطرف شود

میامی- امام جمعه میامی با بیان اینکه هفته قوه قضائیه بهترین فرصت برای ارزیابی عملکرد این قوه توسط مردم به مثابه بهترین ارزیابان است، گفت: باید نقاط قوت را تقویت و ضعف‌ها را برطرف کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عزیزی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه میامی در تابستان ۱۴۰۲ به میزبانی مسجد جامع این شهر ضمن گرامی داشت هفته قوه قضائیه، ابراز کرد: این ایام فرصت خوبی است تا قوه خدمتگزار مورد ارزیابی مردم قرار گیرد تا نقاط قوت دادگستری تقویت و از سوی دیگر نقاط ضعف نیز اصلاح شود خوشبختانه دادگستری میامی وضعیت خوبی داشته و امنیت خوبی نیز در این منطقه وجود دارد.

وی با بیان اینکه مبارزه با مفاسد اجتماعی قوه قضائیه با همراهی نیروی انتظامی از جمله اقدامات دادگستری است، افزود: این ایام همچنین یادآور سالگرد سو قصد به جان رهبر معظم انقلاب اسلامی است که از دشمنان تنها به جرم خدمت گزاری به اسلام قصد جان ایشان را کردند که ناکام ماندند.

امام جمعه میامی همچنین ایام عید غدیر و قربان را روزهای پرواز انسان دانست و بیان کرد: اسلام تنها برای عزاداری نیست بلکه باید در شادی ائمه اطهار نیز شاد باشیم و برنامه اجرا کنیم لذا باید نسبت به برگزاری جشن‌های عیدی که منسوب به امام علی (ع) است باید هزینه داد و کام مردم را شاد کرد.

عزیزی با بیان اینکه عید غدیر عید ولایت علی (ع) است، تاکید کرد: باید این روز را قدر دانست چرا که غدیر عید ولایت امیر المومنان (ع) است امام خمینی (ره) می‌فرمودند تمام رسالت انبیا به معرفه الله است لذا عید قربان و اعیادی مانند این اعیاد به خصوص غدیر معرفه الله است و لذا باید آن را قدر دانست.

وی همچنین مسئله فلسطین را موضوعی جهانی دانست و گفت: همه ما نسبت به برادر مسلمان مان که صدایش بلند می‌شود، رسالت داریم از سوی دیگر علت اصلی توقف موضوع فلسطین در سال‌های نه چندان دور عدم حضور جوانان بود اما امروز جوانان این کشور و تمام جوانان اسلام به دنبال آزاد سازی فلسطین هستند و این نشانه نقش آفرینی جوانان اسلام است.

امام جمعه میامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) از همان آغاز نهضت اسلامی بر مبنای ایمان و اعتقاد قلبی، از فلسطین حمایت کردند و ما نیز حمایت خواهیم کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که حمایت از فلسطین واجب شرعی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303759

مهمترین اخبار ایران و جهان: