نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 08:30

استقبال از ایده ایران در اجلاس نایروبی

در اجلاس ۳ روزه نوآوری فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال احمر در شهر نایروبی، طرح ساماندهی نیروهای داوطلب با استفاده از هوش مصنوعی مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی منیری معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در کشور کنیا گفت: اجلاس نوآوری و استفاده از فناوری در فعالیت‌های داوطلبانه با حضور ۲۷۲ شرکت کننده از ۷۵ کشور به میزبانی صلیب‌سرخ کنیا و به همت آکادمی سولفرینو وابسته به فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر در نایروبی برگزار شد و در جریان آن طرح ارائه شده از سوی تیم اعزامی هلال احمر ایران به دلیل کاربست هوش مصنوعی در بازی با هدف جذب و سازماندهی فعالیت‌های داوطلبانه مورد توجه و استقبال قرار گرفت.

منیری در ادامه گفت: با استقبال خوب حاضرین مقرر شد این طرح در مرحله نخست اجرا در جمعیت‌های ملی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و همچنین آمریکای لاتین به صورت آزمایشی اجرا شود و همچنین رئیس آکادمی سولفرینو قول داد برای افتتاحیه این طرح به ایران سفر کند.

منیری پیرامون جزئیات این طرح توضیح داد: به طور کلی تمرکز این برنامه بر ایجاد ساختاری در فضای مجازی است تا داوطلبان و اعضای جوان با استفاده از گوشی هوشمند خود در محیطی تعاملی به تیم سازی و شبکه سازی بپردازند.

منیری افزود: محور تعامل کاربران در این محیط مجازی، بازی‌هایی است که توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شود و سپس بر اساس داده‌کاوی، توانمندی‌ها، علایق و استعدادهای هر فرد در سازماندهی فعالیت‌های متنوع داوطلبانه مورد توجه قرار می‌گیرد.

منیری ادامه داد: شرکت‌کنندگان پس از هر کنش چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی در رتبه‌بندی قرار می‌گیرند و نشان‌های افتخار و نمادهای بشردوستی را دریافت می‌کنند.

سرپرست تیم جوانان کشورمان، اعزامی‌به اجلاس نایروبی گفت: هدف این طرح ترغیب نوجوانان و جوانان به فعالیت‌های داوطلبانه با حذف محدودیت‌های جغرافیایی و با تعاملی جهانی است تا زیست مجازی اعضای هلال احمر هدفمند شود.

گفتنی‌است، تیم اعزامی جوانان کشورمان با دستور و مساعدت ریاست محترم جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به کنیا سفر کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1320715

مهمترین اخبار ایران و جهان: