نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 12:07

غدیر هویتی است که دشمنان اصالت آن را نشانه گرفته‌اند

اردبیل- استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: غدیر هویت شیعه است که دشمنان اسلام اصالت و حقانیت آن را نشانه گرفته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین نوری شامگاه پنجشنبه در جشن عید سعید غدیرخم در مسجد امام حسین شهر اردبیل اظهار کرد: اعتقادات شیعه از غدیر الهام و الگو گرفته و در حقیقت این حادثه سرآغازی برای عظمت امت پیامبر بود تا با ابلاغ آخرین پیام الهی نبی مکرم اسلام مأموریت و مسئولیت خطیر هدایت امت اسلامی را بر گردن حضرت علی (ع) بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: آغاز و پایان این مسیر از حاکمیت علوی شروع شده و به عصر مهدویت ختم می‌شود اما برای آنکه امت اسلامی در طول تاریخ از نعمت هدایت و رهبری صالح محروم نمانند ولایت فقیه رکن استمراربخش این حرکت تحولی بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل بیان کرد: این حادثه تحول آفرین نه تنها الگویی شایسته برای هدایت و روشنگری امت اسلامی است بلکه تعهدی بزرگ برای مسئولان است تا با الهام از پیام‌های تاریخی حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر به معنای واقعی سیره و سلوک حکمرانی عادلانه و همراه با پایبندی به اعتقادات را در پیش بگیرند.

نوری گفت: در نهج‌البلاغه به صراحت مرامنامه جامعه ارزشی و الهی تبیین شده تا این کتاب باعظمت چراغی فروزان برای امت اسلامی در طول تاریخ باشد.

وی افزود: کج روی از مسیر غدیر و کج فهمی از پیام این حادثه تاریخی امت اسلامی را گرفتار مصائب مختلف کرد که نمود و نشانه آن را می‌توان در حادثه کربلا و بی حرمتی به ساحت امام امت مشاهده کرد.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل دشمنان حقیقی غدیر را دشمنان راه امامت و ولایت توصیف و تصریح کرد: امروز نیز معاندان اسلام از حقیقت تابناک امامت امت و ولایت جامعه در واهمه و هراس هستند و به همین خاطر بیشترین هجمه را در این ستون خیمه امت اسلامی نشانه رفته اند.

نوری به حوادث ماه ذیحجه اشاره و اظهار کرد: در این ماه پرخیر و برکت ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا، نزول حدیث کساء و آیات «هل اتی» را شاهد هستیم و اوج رخداد ذیحجه غدیرخم است که نشان و نمودی از عظمت مولا علی (ع) می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما اگر امروز بعد از قرن‌ها حادثه غدیر را بازخوانی می‌کنیم به خاطر حقیقت و پیام‌های ارزشمند آن است که هیچ وقت رنگ فراموشی به خود نخواهد گرفت.

در این مراسم مولودی خوانی شده و برنامه‌های شاد همراه با توزیع شیرینی در شکلات در شب عید غدیر خم انجام شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1340259

مهمترین اخبار ایران و جهان: