نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 15:23

بادامچیان: دولت ضمن انجام اقدامات مثبت، در معیشت مردم خوب عمل نکرده است

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بر موفقیت‌آمیز بودن مجموع عملکرد دولت گفت: اما واقعیت این است که این دولت در مهار تورم و گرانی که معیشت را سخت کرده، خوب عمل نکرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه مردم دیگر حوصله جناح‌بندی ندارند، اظهار کرد: با توجه به شرایط جهانی که گرفتاری قدرت‌های بزرگ از جمله امریکا و اروپا را موجب شده، باید برای تشکیل دولت نمونه اسلامی تلاش شود.

 دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بیان اینکه موتلفه در انتخابات پیش روی مجلس حضور خواهد داشت، افزود: حزب موتلفه با 60 سال سابقه فعالیت سیاسی، فهرستی انتخاباتی ارائه و سپس بر اساس شرایط اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به آغاز فعالیت همه احزاب برای انتخابات مجلس تصریح کرد: موتلفه هم که گسترده‌ترین شبکه حزبی را در کشور دارد، برای این انتخابات فعالیت خواهد کرد.

بادامچیان به موفقیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: دولت کشور را اداره می‌کند، ضمن اینکه فروش نفت را هم که عملا جز برای امور عمرانی نیازی به آن ندارد را هم انجام می‌دهد و در واقع دولت از زیر فشارهای نفتی خارج شده است.

 دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اذعان به اینکه دولت نتوانسته گرانی‌ها و تورم را در کشور مهار کند، ادامه داد: این موضوع فشار زیادی به مردم وارد می‌کند و در واقع زندگی برای اقشار متوسط جامعه سخت شده است.

وی به حضور افراد نابلد در تیم دولت اشاره و تصریح کرد: این آدم‌های نابلد کار را مشکل می‌کند، که نمونه این مشکلات را در اخذ مالیات از خانه‌های خالی و یا گران‌قیمت دیدیم، البته اصل گرفتن مالیات خوب است، ولی نکته این است که راه انتخاب شده درست نیست و نمونه دیگر آن قانون چک است که در حال حاضر دسترسی افراد به پول خودشان هم محدود شده است.

بادامچیان توجه دولت به زیرمجموعه‌های دارای برنامه و طرح را ضروری دانست و ادامه داد: موتلفه به دنبال سهم‌خواهی از دولت نیست بلکه خواهان توجه به برنامه‌ها است.

 دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با ابراز امیدواری برای اینکه دولت سیزدهم در یکسال آینده اقدامات موفقیت آمیزی را انجام دهد، افزود: واقعیت این است که قیمت اجاره و ارز پایین نیامده و معیشت مردم با مشکل مواجه است و در این حیطه موتلفه ضمن کمک به دولت، انتقاد سازنده هم می‌کند.

وی در ادامه با تشریح انتخابات ترکیه و اقدامات اردوغان در این میدان و همچنین برجام و چرایی و چگونگی از سرگیری روابط ایران با عربستان گفت: همه این اقدامات بر اساس منافع ملی و با رعایت ملاحظات انجام شده و در واقع با رسیدن طرف‌های مقابل به اقتدار و حفظ خط قرمزهای ایران میسر شده است.

بادامچیان با تاکید بر ضرورت پرهیز از افراط در رفتارهای سیاسی گفت: مذاکره و و برجام سیاست کلی نظام بود و در واقع برجام همان قطعنامه 598 است که در برنده نهایی آن ایران خواهد بود.

پایان پیام/7304 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1285115

مهمترین اخبار ایران و جهان: