نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 00:07

انجام رایزنی‌های لازم برای توافق با طرف عراقی جهت صدور گذرنامه اختصاصی

وزیر کشور از صدور گذرنامه اختصاصی و لغو روادید در اربعین امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، احمد وحیدی شامگاه دوشنبه در جریان بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران، از رایزنی و توافق با طرف عراقی برای صدور گذرنامه اختصاصی و لغو روادید در ایام اربعین حسینی امسال خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های پایانه مرزی مهران افزایش تعداد گیت‌های خروجی پایانه با توجه به حجم زیاد زائران اربعین است.

وی افزود:هدف از بازدید پایانه مرزی مهران، بررسی نیازمندی‌های استان ایلام در مرز مهران خواهد بود و افزود: با طرف عراقی توافقاتی در خصوص افزایش گیت‌های خروجی در سمت مرز عراق انجام شده است.

وزیر کشور افزایش گیت های خروجی مرز مهران در سمت عراق را ضروری ذکر کرد و یادآور شد: تردد در سمت مرز ایران بدون مشکل انجام می شود، اما برای سهولت در تردد زائران؛ باید از طرف عراق هم،گیت‌های خروجی بیشتری باز شود.

وحیدی ادامه داد: با توجه به اینکه حساسیت‌ها در مرز بالاست، باید با همکاری عراق شرایط سهولت و تسریع در خروج زائران از مرز تسریع یابد.

وی با بیان اینکه امسال نیز اربعین در ماه گرم سال است، گفت: توسعه و افزایش زیرساخت‌هایی چون سایبان، مه‌پاش، آبسردکن و دیگر وسایل خنک کننده در دست اقدام و پیگیری است.

وزیر کشور در پایان با قدردانی از تلاش مسئولان استان، برای آماده‌سازی زیرساخت‌های مواصلاتی و جاده‌ای اربعین، روند احداث ۲ دهنه تونل، ساخت پل و اصلاح نقاط حادثه خیز را مطلوب ارزیابی کرد.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1231915

مهمترین اخبار ایران و جهان: