نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 08:05

سلامت نفس آیت‌الله مروج در اعتمادآفرینی بی‌نظیر بود

اردبیل- استاد حوزه علمیه اردبیل گفت: سلامت نفس آیت‌الله مروج در دوران مبارزات و مسئولیت خطیر نمایندگی رهبری در استان اردبیل زمینه‌ساز جلب اعتماد بیشتر مردم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام غلامرضا صبری شامگاه دوشنبه در مراسم سالگرد رحلت آیت‌الله مروج در اردبیل اظهار کرد: علما همواره در سنگر دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی حرکت جهادگونه انجام داده و سعی کردند تا مسئولیت و مأموریت خود را در این عرصه به شایستگی نشان دهند.

وی تصریح کرد: شخصیت بی‌نظیر آیت‌الله مروج در حفظ آبروی روحانیون و سلامت نفس زبانزد عام و خاص است و قطعاً امروز می‌تواند برای علما و روحانیون خط و مشی حقیقی باشد.

استاد حوزه علمیه اردبیل گفت: آیت‌الله مروج علاوه بر حضور در سنگر مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی، در دوران دفاع مقدس نیز در کنار سایر علما و روحانیون سعی کرد تا وظیفه خطیر خود را انجام داده و در این مسئولیت مهم نقش‌آفرینی کند.

حجت‌الاسلام صبری افزود: این مجاهد نستوه بیش از ۲۰ سال سنگر نمایندگی امام راحل در سنگر امامت جمعه اردبیل حضور داشته و با حشر و نشری که با آحاد جامعه داشت، سعی کرد تا زمینه جلب اعتماد و اطمینان آنها را فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این شخصیت وارسته در کنار صبر، تحمل، مهربانی و خیرخواهی، پدر معنوی اردبیلی‌ها به شمار می‌رود و قطعاً در سنگر دفاع از حریم اهل بیت و اسلام از هیچ تلاش و کوششی مضایقه نکرده است.

حجت‌الاسلام صبری اضافه کرد: در پیروی از مجاهدت علمای وارسته تاریخ معاصر این کشور، آیت‌الله مروج سعی کرد تا در سنگر دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی به وظیفه خطیر خود عمل کرده و بتواند نقش‌آفرینی اصلی را در ابعاد مختلف انجام دهد.

این استاد حوزه علمیه اردبیل از علما و روحانیون به عنوان حریم‌داران مرزهای اعتقادی و ارزشی جامعه یاد کرد و ادامه داد: هر چند امروز عده‌ای تلاش می‌کنند تا نقش علما و روحانیون را نقش‌آفرینی کم‌رنگ جلوه دهند اما قطعاً حضور علما در عرصه‌های مختلف بسیار ارزشمند و مهم است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1156568

مهمترین اخبار ایران و جهان: