نیوز سیتی!
24 شهریور 1402 - 15:48

لیبی: شهر سیل‌زده درنه تخلیه شد

مقامات لیبی با اعلام تخلیه و بسته شدن شهر سیل‌زده درنه با هدف تکمیل جست‌وجوهای امدادی، خبر دادند که شمار قربانیان به ۱۱۳۰۰ نفر رسیده و ۱۰۱۰۰ نفر هنوز مفقود هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مقامات لیبی اعلام کردند شهر سیل زده درنه را بستند تا تیم‌های امدادی بتوانند به جستجوی ۱۰۱۰۰ نفری که همچنان مفقود هستند، ادامه دهند؛ آمار تلفات انسانی سیل در این کشور هم به ۱۱۳۰۰ تن افزایش یافته است.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، «سالم الفرجانی»، مدیرکل خدمات اورژانس در شرق لیبی اعلام کرد که شهر درنه تخلیه شده و تنها تیم‌های جست‌وجو و امداد و نجات اجازه ورود خواهند داشت.

براساس گزارش‌های محلی از لیبی، این فاجعه وحدت ملی را در این کشور به ارمغان آورده و سازمان‌های دولتی در سراسر لیبی برای کمک به مناطق آسیب‌دیده در حال تلاش هستند؛ کاروان‌های کمک‌های اولیه عصر سه‌شنبه به درنه رسیده‌اند اما تلاش‌های امدادی با تخریب بسیاری از پل‌هایی که شهر را به هم متصل می‌کنند، کُند پیش می‌روند.

هلال احمر لیبی تا دیروز، پنجشنبه اعلام کرد که ۱۱۳۰۰ نفر در درنه جان باخته‌اند و ۱۰۱۰۰ نفر دیگر مفقود هستند . طوفان مدیترانه‌ای «دانیال» همچنین حدود ۱۷۰ نفر را در سایر نقاط این کشور قربانی کرده است.

«عثمان عبدالجلیل»، وزیر بهداشت شرق لیبی، گفت: تاکنون روند تدفین اجساد در گورهای دسته جمعی خارج از درنه و روستاها و شهرهای مجاور انجام شده است؛ تیم‌های نجات در حال جست‌وجوی ساختمان‌های ویران شده در مرکز شهر هستند و غواصان هم در حال بررسی آب‌های درنه هستند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت سازمان ملل روز چهارشنبه، در گزارشی اعلام کرده بود که بیش از ۳۶ هزار نفر به دلیل سیل در لیبی آواره شده‌اند. دفتر این سازمان در لیبی در آماری که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، خبر داد: «حداقل ۳۰۰۰۰ نفر در درنه به دلیل طوفان دانیال و ۳۰۰۰ نفر در البیضاء آواره شدند. ۱۰۰۰ نفر در المخیلی و ۲۰۸۵ نفر همچنان در بنغازی آواره هستند».

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1500224

مهمترین اخبار ایران و جهان: