نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 17:44

نیویورک تایمز: توسعه بریکس به هیمنه آمریکا در جهان آسیب می‌زند

روزنامه نیویورک تایمز در سرمقاله امروز خود نوشت: نادیده گرفتن توسعه گروه بریکس که یک چالش برای آمریکا محسوب‌ می‌شود، اشتباه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه نیویورک تایمز امروز در گزارشی به موضوع توسعه گروه بریکس در نشست اخیر آن و خطرات این مساله برای آمریکا پرداخت.

در این گزارش آمده است: آمریکا همواره سعی کرده گروه بریکس را نادیده بگیرد و بسیار کم سابقه بوده که بخواهد تحولات مرتبط با آن را تحت نظر خود داشته باشد، حتی در مواردی نیز سعی کرده که از اهمیت بریکس بکاهد!

این روزنامه در ادامه گزارش خود آورده است: با این وجود نشست اخیر بریکس در ژوهانسبورگ (پایتخت آفریقای جنوبی)، به قدرت آمریکا آسیبی جدی وارد آورد. پیوستن ۶ کشور جدید به گروه بریکس یک موضوع نگران کننده است و در عین حال بیانگر این واقعیت است که بسیاری از کشورهای جهان از جایگاه فعلی خود در نظام جهانی ناراضی بوده و سعی بر تقویت جایگاه خود دارند.

این روزنامه در ادامه عنوان کرد: برای آمریکا که در حال از دست دادن سیطره خود بر جهان است، توسعه بریکس یک چالش بزرگ محسوب می‌شود.

نیویورک تایمز ضمن توصیه به مقامات واشنگتن برای نادیده نگرفتن بریکس و ورود به روند همکاری با آن، تصریح کرد: بریکس در سه موضوع اساسی شامل معیارهای بین المللی، رقابت‌های ژئوپلتیک و همکاری‌های منطقه‌ای، آمریکا را به چالش می‌کشد.

گفتنی است در نشست اخیر بریکس، اعضای آن با پیوستن ۶ کشور جدید از جمله ایران، عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی، آرژانتین و اتیوپی به آن موافقت کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1481768

مهمترین اخبار ایران و جهان: