نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 15:56

حادثه معدن طرزه غیر منتظره بود/ ارتقا ایمنی در دستور کار

دامغان- وزیر کشور با بیان اینکه حادثه معدن طرزه دامغان کاملا غیر منتظره بوده است، گفت: ارتقاء شرایط ایمنی این معدن در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر دوشنبه در حاشیه سفر به دامغان برای بررسی میدانی جان باختن شش معدن چی در معدن طرزه دامغان ضمن ابراز تأسف و همدردی با خانواده‌های جان باختگان انفجار این معدن بابیان اینکه حادثه اتفاق افتاده تونل رزمجاه کاملاً غیر منتظره و غیرقابل پیش‌بینی بوده است، ابراز داشت: ارتقا شرایط ایمنی این معدن با همکاری شرکت البرز شرقی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ضمن بیان اینکه مقررات و ضوابط ایمنی لازم در این معدن رعایت شده است، افزود: این نکته را باید پذیرفت که کار در چنین شرایط کاری همواره با ریسک همراه است و باید وضعیت کار در معادن بیش از پیش بهبود داده شود.

وزیر کشور ضمن بیان اینکه حادثه درست در لحظه تعطیلی معدن و خروج کارگران اتفاق افتاده است، ابراز داشت: طبق گزارش‌های واصله گاز محبوس شده میان لایه‌ها باز و بر اثر جرقه پیکور انفجار را رقم زده است.

وحیدی ضمن بیان اینکه امداد رسانی از شب گذشته تا کنون در محوطه کارگاهی به نحو مطلوب صورت گرفته است، تصریح کرد: مسموم شدگان به سرعت مداوا و کار امداد محبوس شدگان حساب شده پیش رفته است.

وی افزود: نیروهای کارشناس با کم کردن گاز داخل تونل توانستند مسیری را باز کنند تا امداد رسانی بدون خطر و احتمال انفجار بعدی ادامه یابد که در نهایت پیکر شش جان باخته خارج و به دامغان انتقال یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، جان باختگان حادثه معدن بیش از بیست سال سابقه کاری داشته و همگی متأهل و بین ۴۰ تا ۵۱ سال سن داشتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484968

مهمترین اخبار ایران و جهان: