نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 13:41

دستاوردهای دولت سیزدهم در استان سمنان از زبان استاندار

استاندار سمنان گفت: کاهش نرخ بیکاری به کمتر از ۶ درصد، راه‌اندازی مجدد ۱۲۷ واحد راکد، جذب مازاد اعتبارات در حوزه سفر ریاست جمهوری به استان سمنان و... از جمله دستاوردهای ارزنده کسب شده توسط دولت سیزدهم در استان سمنان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در دفتر امام جمعه سمنان اظهار کرد: همه ما سرباز رهبری و ولایت هستیم و در راستای سیاست‌های دولت مردمی و جهادی سیزدهم گام برمی‌داریم.

وی گفت: با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های فکری و معنوی امام جمعه سمنان در حوزه وحدت، جهاد تبیین، عمرانی و اقتصادی و سایر موارد دستاوردهای ارزنده‌ای به دست آمد.

استاندار سمنان با بیان اینکه امروز بر حسب وظیفه و در راستای تجدید بیعت با رهبری و ولایت خدمت نماینده ولی‌فقیه در استان رسیدیم، تأکید کرد: ما مکلف هستیم در مسیر وحدت و انسجام در استان حرکت کنیم و به خدمتگزاری به مردم مشغول باشیم.

وی گفت: تحقق شعار سال، کسب رشد اقتصادی مثبت، کاهش نرخ بیکاری به کمتر از ۶ درصد، راه‌اندازی مجدد ۱۲۷ واحد راکد، جذب مازاد اعتبارات در حوزه سفر ریاست جمهوری به استان سمنان، اجرای بالغ بر ۱۶ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، مدیریت تنش آب در ایام تابستان، پیگیری ویژه پروژه‌های تأمین آب، کسب رتبه سوم پرداخت تسهیلات ازدواج در کشور، از جمله دستاوردهای ارزنده کسب شده توسط دولت سیزدهم در استان سمنان است.

ایجاد ۱۷ هزار شغل در استان سمنان

محمدرضا صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز گفت: در سال گذشته ۱۲ هزار تعهد شغل داشتیم که بیش از ۱۷ هزار شغل ایجاد شد و برای سال جاری نیز اقدامات در حال انجام است.

وی گفت: ایجاد دانشگاه‌های علمی کاربردی در داخل واحدهای صنعتی از جمله اقدامات برای به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه مجوز ۱۶۰ شرکت در حوزه دانش‌بنیان صادر شده که در حال حاضر فعال هستند، گفت: هم نان و هم مرغ سمنان ارزان‌ترین نرخ در کشور است.

صادقی با بیان اینکه بالاترین خرید دام سبک کشور متعلق به استان سمنان است، بیان کرد: نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

استان سمنان دارای امنیت پایدار است

احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز عنوان کرد: در راستای تأکید استاندار سمنان بر استفاده از مردم و حلقه‌های میانی، مشارکت گروه‌های مردمی در سایه برنامه‌های هفته دولت دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه امنیت، استان سمنان دارای امنیت پایدار است، در جرائم و وقایع امنیتی مهم شاخص‌های ما کاهشی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه در حوزه فضای کارگری نیز با مسأله‌ای در این استان مواجه نیستیم، گفت: در حوزه دانشجویی نیز رتبه دوم کشور را توانستیم کسب کنیم.

ریواده با اشاره به اینکه در بحث جمعیت شاخص‌های جمعیتی چهارماهه نخست سال ۱۴۰۲ در استان سمنان امیدوارکننده است، گفت: ۲۰۰ نفر از متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر واجد شرایط دریافت زمین نهضت ملی مسکن، تاکنون زمین خود را دریافت کرده‌اند.

افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های استان سمنان با اعتبار ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان

محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز گفت: در هفته دولت سال جاری بالغ بر ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی در استان سمنان داریم.

وی عنوان کرد: بالغ بر سه هزار میلیارد تومان متعلق به پروژه‌های افتتاحی عمرانی و اقتصادی است که عمده آن پروژه‌های عمرانی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم به استان سمنان در حوزه اعتبارات عمرانی بسیار مطلوب بوده است، گفت: با پیگیری‌های استاندار سمنان و تلاش‌های صورت گرفته یک ریال اعتبارات این استان برگشت نخورده است.

حمیدی با بیان اینکه توجه به پروژه‌های نیمه‌تمام و مشکلات استان رویکرد ما در بحث تکمیل پروژه‌های عمرانی بوده است، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ بحث اعتبارات ارزش‌افزوده دهیاری‌ها بیش از چهار برابر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: به لحاظ اعتبار هزینه کرد پروژه‌های هفته دولت در سامانه من تاک استان سمنان رتبه سوم را در کشور کسب کرد.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1466224

مهمترین اخبار ایران و جهان: