نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 22:19

امام هادی در دفاع از ولایت حاکمان زمان را به سکوت واداشت

اردبیل - استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: امام هادی در دفاع از امام علی (ع) و حریم ولایت در دوران خفقان بنی عباس حاکمان فاسد را به سکوت واداشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین نوری شامگاه چهارشنبه در مراسم شام غریبان امام هادی (ع) در مسجد امام حسین اردبیل اظهار کرد: متأسفانه در جامعه شناخت چندانی از خدمات امام هادی (ع) نیست و شایسته است در صیانت از جایگاه امامت مبانی معرفتی ائمه بیشتر بیان شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار دفاع امام دهم از جایگاه امام علی (ع) در عصر جهالت بنی عباس و حاکمان زورگو این امام همام زیارت جامع کبیره را در توصیف امام اول شیعیان به رشته تحریر در آورد.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل با بیان اینکه امام هادی (ع) در کادرسازی بی نظیر عمل کرد، گفت: آن حضرت ۱۸۰ کادر و نیرو در مناطق مختلف داشت تا مبانی ترویج مکتب اسلام به درستی و صحت فراهم آید.

حجت‌الاسلام نوری مبارزه با انحرافات و جریان پلید روزگار را از برجستگی‌های ایام امامت معصوم دهم دانست و بیان کرد: در عصر امام هادی صوفیه بیداد می‌کرد و آن امام بزرگ با صوفیه مبارزه کرد.

وی تصریح کرد: قاطبه علما منحرف نشدند و نتیجه رشد بهائیت، وهابیت و سایر انحرافات دینی به دست معاندان شکل گرفته است.

این خطیب اردبیلی امامان را مبارزان صدیق با انحرافات دینی و اعتقادی اعلام کرد و افزود: بیشترین انحراف در عصر امام جواد، امام هادی و امام حسن عسگری به وجود آمد که مبارزه بی امان با این سلوک ناشایست را شاهد بودیم.

حجت‌الاسلام نوری زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) را از دیگر تلاش‌های امام دهم دانست و بیان کرد: امام هادی یک سال قبل از تولد امام زمان از دنیا رفتند ولی در این راستا زمینه سازی بی نظیری را انجام داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 998424

مهمترین اخبار ایران و جهان: