نیوز سیتی!
14 خرداد 1402 - 14:39

انقلاب امام معجزه و اراده الهی بود

اردبیل- امام جمعه شهرستان مشگین شهر گفت: انقلاب امام راحل در سال ۵۷ معجزه و اراده الهی بود که با معنویت تمام تحقق پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا باوقار پیش از ظهر یکشنبه در سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام راحل در مصلای اردبیل اظهار کرد: امام راحل شخصیتی آسمانی و با عظمتی داشت که زبان و قلم از وصف ویژگی‌های آن امام بزرگ عاجز و ناتوان است.

وی امام راحل را فقیهی ژرف انگیزی، حکیمی خردمند، سیاستمدار دوراندیش و عارف الهی یاد کرد و گفت: در پرتو مناجات شبانه و توکل بر خداوند همچنین اخلاص و معرفت امام با همراهی مردم توانست انقلاب اسلامی را به ثمر بنشاند.

امام جمعه شهرستان مشگین شهر تصریح کرد: آن فقیه زمان نام آور دوران معاصر بود که با پارسایی، خردمندی، دوراندیشی و در عین حال شجاعت در فرمانروایی، عدالت، مجاهدت و فداکاری توانست این نهضت عظیم را به نتیجه برساند.

حجت الاسلام باوقار با برشمردن ویژگی‌های امام به عنوان معلم اخلاق، ادیب، شاعر و مجتهدی جامع الشرایط افزود: امام راحل در احیای اسلام ناب محمدی مجاهدتی وصف ناشدنی داشت و از او به عنوان احیاگر اسلام ناب در عصر معاصر یاد می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در عین اخلاق مداری، عطوفت، پایبندی به ارزش‌های الهی آن امام سفر کرده اهل عبادت، تضرع، دعا و ارتباط مستمر با خداوند بود و به همین دلیل اخلاصی بی نظیر و شجاعتی تام داشت.

حجت الاسلام باوقار اضافه کرد: امام راحل با تأسی به مولای خود امام حسین (ع) توانست غیرت حسینی و دینی را در عصر معاصر احیا کرده و به آن توجهی جدی داشته باشد و قیام او نیز تنها برای خداوند و نجات ملت بود.

وی بیان کرد: انقلاب امام معجزه و اراده الهی بود که به رغم همه شیطنت‌های مستکبران روزگار امام با همراهی مردم توانست نهضت عظیم انقلاب اسلامی را در سخت‌ترین دوران به ثمر و نتیجه برساند.

حجت الاسلام باوقار در ادامه سخنان خود اظهار کرد: به دور از اسم‌های مجعول غربی، امام توانست هدایت جامعه را با تکیه بر اسلام ناب بر عهده بگیرد و بر این باور بود که عامل اصلی هدایت جامعه اسلام ناب محمدی خواهد بود.

وی با برشمردن ویژگی‌های عصر امام تصریح کرد: اولین برجستگی عصر امام تجدید حیات معنوی، دینی و ارزشی بشریت معاصر است چرا که اکثر ملت‌های آزادیخواه تشنه چنین مفاهیم معنوی بودند.

حجت الاسلام باوقار تأثیر انقلاب اسلامی را بر سیاستمداران غربی و دینداری جوامع مختلف یادآور شد و گفت: ۷۰ درصد مردم اروپا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی احساس دینداری کرده و در سایه این انقلاب توانستند طعم معنویت را بچشند.

وی افزود: در سایه دین و معنویت می‌توان سعادت جوامع بشری را رقم زد و امروز بهترین دستاورد انقلاب را در نفوذ اهداف انقلاب اسلامی در نظام غرب و آمریکا شاهد هستیم به طوری که اسلام وارد خانه‌های آمریکایی‌ها شده است.

حجت الاسلام باوقار در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پرفروش‌ترین کتاب آمریکا بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر، قرآن کریم است و این نشان می‌دهد امام با اخلاص و معنویت خود انقلابی را شکل داده که تأثیرات آن را در عصر معاصر و قرن‌های آینده به عینه مشاهده خواهیم کرد.

وی با بیان شاخصه‌های خط امام بعد از گذشت ۳۴ سال از ارتحال پیر جماران اضافه کرد: اولین شاخصه قیام و حرکت امام برای کسب رضایت خداوند به عنوان قیام لله بود.

حجت الاسلام باوقار بیان کرد: اسلام دین کامل و جامع برای نجات بشریت است و امام راحل در خط حرکتی خود توانست اسلام ناب را به دنیا نشان دهد.

وی دیگر ویژگی خط امام را تلاش برای حفظ اسلام و اجرای احکام و حدود اسلامی بیان کرد و ادامه داد: در سایه انقلاب اسلامی احیای ارزش‌های ناب را شاهد و ناظر هستیم.

حجت الاسلام باوقار داشتن روحیه ایثار، جهاد و شهادت طلبی و توجه به حفظ وحدت و انسجام را از دیگر شاخصه‌های خط امام برشمرد و اظهار کرد: خط ولایت، خط اصلی این انقلاب است و حجت برای مردم در پیمودن این مسیر تمام شده است.

وی اعتقاد و اطمینان تام امام به مردم را یادآور شد و تصریح کرد: این اعتماد و اعتقاد به ملت در همه رفتار امام ظهور و بروز پیدا کرده و به معنای واقعی اسلامی و مردم ۲ اصل و قاعده کاری امام راحل بوده است.

حجت الاسلام باوقار دفاع از مظلوم و ملت‌های آزادیخواه را در برابر مستکبران و سلطه گران دیگر ویژگی خط امام راحل برشمرد و گفت: در سایه پیمودن خط امام است که شعار «ما می توانیم» تحقق یافته و به نتیجه خواهد رسید.

امام جمعه شهرستان مشگین شهر افزود: در این مکتب هیچ بن بستی وجود ندارد و قطعاً این انقلاب منتهی به انقلاب حضرت مهدی (عج) خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1261068

مهمترین اخبار ایران و جهان: