نیوز سیتی!
11 خرداد 1402 - 13:35

این ادبیات و موضع‌گیری در شأن اهالی خانه سینما نیست!

سرانجام بعد از مدت‌ها مدیرعامل خانه سینما انتخاب و نشست رسانه‌ای هیئت مدیره این نهاد صنفی برگزار شد، آن هم با ادبیاتی که در شأن خانه سینما نبود.

خبرگزاری فارس-گروه سینما: پس از ماه‌ها عاجز ماندن هیئت مدیره جدید خانه سینما از انتخاب و تعیین مدیرعامل این نهاد صنفی سینمای ایران، مرضیه برومند فیلمساز کهنسال حوزه کودک در نهایت به صندلی مدیرعاملی رسید. انتخابی که بیشتر از آنکه نشانگر توجه به قابلیت‌های اجرایی باشد، سوار شدن بر جو شعارهای برخواسته از ناآرامی‌های سال گذشته با انتخاب یک مدیرعامل زن برای خانه سینما بود!

پس از ماه‌ها نیز مرضیه برومند نشست خبری برگزار کرد که آنچه به جای حضور اهالی رسانه به چشم رسید، صندلی‌های خالی سالن کوچک سیف‌الله داد خانه سینما بود تا نشان دهد روابط عمومی خانه سینما در همراه ساختن طیف‌های مختلف رسانه‌ای ناتوان بوده است.

اما آنچه در این نشست خبری از مدیرعامل خانه سینما دیده شد، بیشتر به جای ارائه برنامه و پاسخگویی به مطالبات اهالی سینما، طنز و شوخی و اشتباه گرفتن جایگاه مدیرعاملی خانه سینما توسط مرضیه برومند با مهمان برنامه کودک یا طنز بود! ادبیاتی که در شأن سینما نبود.

مدیرعاملی که همین چند وقت پیش برخورد زننده او با انجمن دستیاران کارگردان که پیگیر وضعیت تسویه حساب عضو بستری خود در بیمارستان بودند، رسانه‌ای و موجب دلخوری شد.

سینمای ایران با انواع و اقسام مشکلات درگیر است، از بیمه هنرمندان و لغو عضویت توسط صندوق اعتباری هنرمندان تا بالارفتن هزینه‌های تولید و دستمزد بازیگران و عوامل و رکود تولید و مشکل اشتغال و قاچاق فیلم‌ها و... که به نظر می‌رسد کوچکترین اهتمامی از سوی مرضیه برومند و هیات مدیره خانه سینما حتی برای پیگیری این مسائل وجود ندارد چه برسد به برطرف کردن مشکلات.

خانم برومند بهتر است به کار تخصصی خود که سینمای کودک است بپردازد و سمت مدیرعاملی خانه سینما را به فردی بسپارد که دغدغه مسائل صنفی و همچنین پاسخگویی با ادبیات قابل احترام را داشته باشد و از طرفی تجربه و توان کار اجرایی را هم داشته باشد و محیط تحت مسئولیت خود را بشناسد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1254824

مهمترین اخبار ایران و جهان: