نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 18:52

سالانه ۸۰ هزار زندانی در کشور مشغول به کار و درآمدزایی هستند

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان گفت: سالانه ۸۰ هزار زندانی در ۲۰۰ رشته مشغول به کار، درآمدزایی و تولید ۵ هزار نوع محصول هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رحیم مطهر نژاد ظهر امروز در آیین افتتاحیه فاز نخست خط تولید موتورسیکلت که در اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی استان قم برگزار شد، مطرح کرد: بنیاد تعاون زندانیان ۸۲ سال است که در کشور سابقه فعالیت دارد؛ سالانه ۸۰ هزار زندانی در ۲۰۰ رشته مشغول به کار و درآمدزایی هستند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور بیان کرد: در حال حاضر ۴۰ هزار زندانی شاغل و حقوق بگیر در زندان‌ها و ۱۰ هزار زندانی شاغل با پابند الکترونیک داریم. وی با اشاره به اینکه هزار واحد تولیدی در زندان‌ها مشغول تولید ۵ هزار نوع محصول است، عنوان کرد: اشتغال زندانیان و کارآفرینی برای این گروه از جامعه در اقتصاد مقاومتی کشور عزیزمان نقش موثری دارند.

مطهر نژاد با بیان اینکه ۹ هزار و ۲۵۰ واحد تولیدی در بنیاد تعاون زندانیان کشور فعال است، گفت: مجموع نیروهایی که در خدمت زندانیان است، هزار و ۵۰۰ نفر است و امیداوریم امروز با افتتاح این واحد تولید موتورسیکلت فرصت‌های شغلی بیشتری در اختیار زندانیان قرار دهیم.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور ادامه داد: زندانیان در دو مقطع محکومیت و پس از آزادی نیازمند اشتغال هستند؛ کمک به شغل داشتن زندانیان پس از آزادی اهمیت بسیاری دارد و نیاز است در این خصوص اقدامات لازم انجام پذیرد.

پایان پیام/۷۸۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657268

مهمترین اخبار ایران و جهان: