نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 12:29

کاهش یک دلاری قیمت نفت در نخستین روز کاری بازارهای جهانی

به دنبال ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه و تلاش‌های دیپلماتیک برای انجام یک آتش‌بس، قیمت نفت در معاملات امروز به 91.26 دلار کاهش یافت اما این درحالی است که نوار غزه هنوز توسط رژیم صهیونیستی بمباران می‌شود.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، با افزایش تلاش‌های دیپلماتیک در آخر هفته برای مهار درگیری میان رژیم صهیونیستی و حماس، قیمت نفت بیش از یک دلار در معاملات امروز کاهش یافت؛ با این وجود هنوز غزه بمباران می‌شود.

هر بشکه نفت برنت با 90 سنت کاهش 91.26 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و 4 سنت کاهش 87.04 دلار معامله شد.

نفت برنت در ساعات اولیه معاملات 1.02 دلار و نفت خام آمریکا 1.72 دلار از دست داده بودند.

قیمت نفت طی هفته گذشته به علت نگرانی از احتمال اختلال در عرضه و کشیده شدن درگیری میان رژیم صهیونیستی و حماس به سایر کشورهای غرب آسیا، بیش از یک درصد از ارزش خود را از دست داد و دومین هفته کاهشی را ثبت کرد.

کمک‌های بشردوستانه در آخر هفته از طریق مصر وارد نوار غزه شد اما رهبران کشورهای عرب و وزرای خارجه کشورهای غربی که در قاهره جمع شده بودند نتوانستند یک بیانیه مشترک منتشر کنند.

وندانا هاری، موسس موسسه تحلیلی وندانا اینسایت معتقد است: «در بازار نفت مقداری آرامش وجود دارد چراکه اسرائیل حمله زمینی برنامه‌ریزی شده به شمال غزه را به منظور مذاکره برای آزادی گروگان‌ها متوقف کرده و دریچه‌ای برای دیپلماسی باز شده است.»

وی افزود: «حمله زمینی جرقه احتمالی گسترش این درگیری به مناطق غرب آسیاست، عاملی که قیمت نفت را در 2 هفته گذشته بالا برد.»

آمریکا به منظور کاهش فشار افزایش قیمت نفت به دلیل کاهش عرضه این کالای اساسی که قبلا به دلیل کاهش تولید توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و هم‌پیمانانش محدود شده است، تحریم‌های علیه ونزوئلا، عضو اوپک را به حالت تعلیق درآورده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1547468

مهمترین اخبار ایران و جهان: