نیوز سیتی!
01 دی 1402 - 15:03

رسالت اصلی ما در عصر غیبت زمینه سازی برای فرج است

امام جمعه شهر سروستان گفت:رسالت اصلی جامعه در عصر غیبت زمینه سازی برای فرج است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سروستان، حجت الاسلام والمسلمین جاویدی امام جمعه این شهر در خطبه اول امروز یکم دی ماه ۱۴۰۲ ضمن دعوت مردم مومن و انقلابی به تقوای الهی گفت:

وی افزود: زمینه‌سازی کلمه نیست، روح است و معنا، حرکت است و پویایی، شور است و نشاط، زمینه‌ سازی همراهی با امام و همْ‌ افق‌ شدن با اهداف بلند و میثاق با آرمان‌های بالنده اوست.

او ادامه داد: اما زمینه‌سازی برای ظهور امری دفعی نیست؛ بلکه سلسله‌ای از تغییرات و تحولات بنیانی و ساختاری اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را در بر می‌گیرد که باید توسط انسان‌ها انجام شود و قرار نیست معجزه‌ای برای مقدمات و شرایط ایجاد شود. روشن است که هر کسی نمی‌تواند این شرایط را محقق سازد و تغییرات را ایجاد کند، بلکه از عهده انسان‌هایی برمی‌آید که با برخورداری از الگوی تربیتی ویژه، توان ایجاد تغییر و تحول اجتماعی را داشته باشند. الگوی تربیتی مناسب برای تربیت انسان‌های زمینه‌ساز ظهور، الگوی «تربیت حماسی» است.

حجت الاسلام والمسلمین جاویدی گفت: تربیت حماسی، سازنده انسان‌هایی است که به بیان امام صادق علیه السلام محکم‌تر از فولادند و  بی‌شک و شبهه می‌توان قله این نوع تربیت و این نوع انسان‌سازی را وجود نازنین و شخصیت عظیم‌الشأن حضرت قمر منیر بنی‌هاشم ابالفضل العباس (ع) دانست.

او اضافه کرد: تربیت حماسی، مربی حماسی می‌خواهد و در صورت فقدان شیء، اعطاء شیء ممکن نیست. از این رو پشت سر تمام انسان‌های حماسی، مربی و تربیت‌کننده‌ای حماسی وجود دارد.

وی افزود: تربیت مادر، یعنی سنگ‌بنای تربیت انسان. حضرات معصومین (ع) به همین دلیل توصیه اکید دارند: «دقت کنید که چه کسى فرزندان شما را شیر مى‌دهد؛ زیرا کودک با شیر رشد و پرورش مى‌یابد؛ شیر اثر مى‌گذارد؛ شیر، بر طبیعت انسان چیره مى‌شود و آن را تغییر می‌دهد».

او گفت: سیزدهم جمادی الثانی سالروز رحلت حضرت ام البنین و روز تکریم مادران و همسران شهداست. تاثیر نقش زن و تربیت مادر در شخصیت فرزند بسیار مشخص است. حضرت ابوالفضل و برادرانش به خوبی تربیت حماسی شدند چرا که صفات خوبی به همراه داشتند. 

وی در ادامه افزود: حزب‌الله و انصارالله دو جبهه مستحکم حمایت از فلسطین مظلوم و مقتدر هستند.امروز همه می‌دانند که اتاق عملیات مشترک جبهه مقاومت در یک تقسیم کار هوشمندانه به کمک حماس و جهاد آمده‌اند و معادلات صهیونیستها و آمریکا را برهم زده‌اند. حزب‌الله با کیاست سیدمقاومت با بهره‌مندی از صبر راهبردی و بدون عجله و شتاب، سلسله اعصاب دفاعی رژیم جعلی را در شمال فلسطین درهم ریخته و شهرک‌های صهیونیست‌نشین را تبدیل به شهر ارواح کرده و چشمان الکترونیکی رصد و مراقبت دشمن را با حملات دقیق و نقطه‌ زن، کور کرده است.

از آنجا که در عرصه میدانی ارتش صهیونیستی هنور دستاورد ملموسی برای تضعیف قدرت نظامی حماس به‌دست نیاورده و گزارش‌ها از بالا رفتن تلفات در میان نظامیان رژیم حکایت دارد، در نتیجه مقامات تل آویو به‌ شدت از جنگ بزرگ در جبهه شمالی نگران هستند.

جاویدی گفت: در روزهای گذشته شدت و حجم درگیری‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی افزایش یافته است و در حالی که ماجراجویی نظامی صهیونیست‌ها بدون هیچ افق نظامی و سیاسی وارد سومین ماه خود شده است نشانه‌های فراوان از جبهه سرنوشت‌ ساز جنوب به چشم می‌خورد.

حجت الاسلام والمسلمین سعید جاویدی افزود: به طور خلاصه، تلاش غربی‌ها در پیش کشیدن مذاکرات حول بازگشت به قطعنامه ۱۷۰۱ برای جلوگیری از کشاندن لبنان به یک جنگ همه‌جانبه، کاملاً مغرضانه و در راستای تأمین منافع رژیم صهیونیستی طرح‌ریزی شده است. تلاشهایی که یقینا به جایی نخواهد رسید و سرانجام به اضمحلال رژیم خبیث صهیونیستی منجر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: چند سالی است که روز اول دی ماه روز راهدار نام‌گذاری شده است. افرادی که سربازان خط مقدم جاده‌ها و البته مظلوم‌ترین آنها نیز هستند، راهداران گمنام‌ترین نیروهای وزارت راه و شهرسازی نامیده می‌شوند.

او خاطرنشان کرد: بعد از احداث و ایجاد جاده به مرور زمان و به دلیل عوامل جوی و طبیعی حجم ترافیک بار وارده بر محور باعث فرسایش سریع ساختمان راه می‌شود که عزیزان راهداری در پی بهسازی راه‌ها هستند یک مشکل اساسی در این نهاد حقوق و مزایای کم می‌باشد رسمی، قراردادی، شرکتی و... موجب بی‌عدالتی شده است از دولت مردمی خواهان هستیم با نظر مثبت خود پرداخت‌ها را همراه با عدالت همراه کند.

وی گفت: هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان رهبر کبیر انقلاب در سال ۱۳۵۸ است و یکی از مبارک‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، شکوفایی نهضت سوادآموزی و جریان‌سازی تعلیم خواندن و نوشتن برای عموم مردم بزرگوار ایران است.

او در پایان گفت: بی‌سوادی برای جوامع بشری مایه ننگ است و این ننگ برای یک جامعه مسلمان، بسیار ناگوارتر و نکوهیده‌تر است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1612468

مهمترین اخبار ایران و جهان: