نیوز سیتی!
01 دی 1402 - 19:21

رویکرد دولت سیزدهم به‌طور کامل محیط زیستی است

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رویکرد دولت سیزدهم به‌طور کامل محیط زیستی است و همه به این نتیجه رسیدند که بدون مجوز محیط زیست، کلنگی بر زمین نخورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرکان، علی سلاجقه عصر امروز در نشست هم‌اندیشی با مراکز دانشگاهی و پژوهشی استان گلستان اظهار کرد:  ما امسال در سه استان تهران، البرز و اصفهان مازوت‌سوزی نداشتیم؛ در شازند اراک نیز از مازوت کم‌سولفور استفاده شد که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها به‌زودی این مورد هم حذف خواهد شد.

وی بیان کرد: از آنجایی که مشعل‌های نفتی هم در آلودگی می‌تواند نقش داشته باشد، در تلاش برای خاموش کردن این مشعل‌ها هستیم که تاکنون ۱۰۰ مورد را حذف کردیم و خاموش کردن مابقی هم به مرور زمان انجام خواهد شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به حضور اعضای دولت در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف در قالب سفرهای استانی رییس جمهور، گفت: نشست‌هایی که همراه با بحث و تبادل نظر و منجر به نتیجه شود، بهترین نشست‌های این چنین سفرهایی خواهد بود.

سلاجقه ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست در قالب ادارات استانی خود، ارتباطات خوبی با جامعه دانشگاهی دارد که نمونه آن در بحث لایروبی خلیج گرگان، به شخصه به نظرات متخصصان و نخبگان دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان اعتماد و با اجرای آن موافقت کردم.

وی افزود: از دانشگاه‌های سه استان شمالی انتظار داریم تا معضلات محیط زیستی این استان‌ها را حل کنند و اگر به حرف دانشگاه توجه نشود، برای نخبگان دانشگاهی سرخوردگی ایجاد می‌شود.

سلاجقه اضافه کرد: دانشگاه گرگان بنیان علمی خوبی در همه ابعاد محیط زیست داشته که نمونه آن در خصوص طرح احیای خلیج گرگان بوده که این دانشگاه در مطالعات طرح نقش داشته و باید به عنوان ناظر طرح هم پای کار باشد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با یادآوری این که دیدگاه ما به توسعه باید جامع‌نگر باشد، گفت: نگاه نمایندگان مجلس باید بر اساس مزیت سرزمینی باشد و شهر خود را به عنوان یک کشور مستقل ندانند.

سلاجقه بیان کرد: رویکرد دولت سیزدهم به‌طور کامل محیط زیستی است و همه به این نتیجه رسیدند که بدون مجوز محیط زیست، کلنگی بر زمین نخورد.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1612668

مهمترین اخبار ایران و جهان: