نیوز سیتی!
07 آبان 1402 - 14:51

طوفان الاقصی؛ بحرانی که اسرائیلی‌ها را نابود می‌کند

عملیات طوفان الاقصی را میتوان دقیق ترین تیری دانست که تا کنون از چله جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی خارج شده است.

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: رژیم صهیونیستی جمعه شب بی‌سابقه ترین بمباران هوایی، زمینی و دریایی علیه نواره غزه را در دستور کار قرار داد و برای جلوگیری از انتشار اخبار آن اینترنت غزه را نیز اغلب با مورد هدف قرار دادن دکل‌های ارتباطی این شهر به طور کامل قطع کرد.  شدت بمباران ها به حدی بود که «حسن اصلیح» خبرنگاری که در غزه حضور دارد گفته که: «بمباران بسیار، بسیار، بسیار، بسیار شدید، ما را دعا کنید.»

آغاز حمله زمینی به غزه

بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که این بمباران بی‌سابقه مقدمه‌ای برای ورود ارتش رژیم صهیونیستی به غزه و آغاز عملیات ورود زمینی اسرائیل به این باریکه است و همانگونه که گفته شده بود دقایقی بعد از این بمباران شدید رسانه های منطقه خبر دادند که حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه آغاز شده است.

همان ابتدا ایمن صفدی وزیر خارجه اردن با انتشار مطلبی در شبکه‌های اجتماعی، خبر آغاز تهاجم زمینی اسرائیل به غزه را تایید کرد و نوشت: «اسرائیل همین حالا جنگ زمینی را علیه غزه آغاز کرد. نتیجه یک فاجعه انسانی خواهد شد و این فاجعه سال ها به طول خواهد انجامید.  رای دادن علیه قطعنامه عربی مجنع عمومی سازمان ملل به معنای تایید این جنگ بی‌معنا و این کشتار بی‌معنا است. میلیون ها نفر هر رای را تماشا خواهند کرد. تاریخ قضاوت خواهد کرد.»

 

 

اما پس از گذشت ساعاتی از این حمله «دانیل هگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به ای بی سی نیوز ( ABC News )گفت که « عملیاتی که اکنون در غزه در حال انجام است یک تهاجم زمینی رسمی نیست.»

اما بنا به اعلام منابع آگاه منطقه ای حمله جمعه شب ارتش اسرائیل به نوار غزه با مشارکت 3 لشگر و چند تیپ انجام شد که ارتش اسرائیل سعی کرد به‌پشتوانه آتش شدید، از چند منطقه از جمله البریج، بیت‌حانون و بیت‌لاهیا و همچنین شمال خان‌یونس، به‌صورت زمینی نیز وارد باریکه غزه شود. اسرائیل تلاش کرد از طریق ورود از این مناطق، نوار غزه را به دو یا سه منطقه تقسیم کند و سپس با تصور قطع ارتباط میان نیروهای مقاومت فلسطین، با آنها وارد فاز بعدی جنگ شود.

ریسک اعلام حمله زمینی توسط اسرائیلی‌ها!

اسامه حمدان از رهبران مقاومت اسلامی حماس پس از حمله زمینی جمعه شب صهیونیست ها به نوار غزه اعلام کرد: اسرائیل ادعا می‌کند عملیات امشب، عملیات زمینی برنامه‌ریزی‌شده نیست تا در صورت شکست، خود را در تنگنا و  وضعیت شرم‌آوری قرار ندهد.

 اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در توئیتی نوشت: اطلاعاتی مبنی بر موفقیت مواجهه گردان‌های القسام با یورش زمینی رژیم صهیونیستی در همه محورها به ما رسیده است. امری که با وجود همزمانی بمباران هوایی، زمینی و دریایی با یورش زمینی صورت پذیرفته است. این اراده خداوند است و ما به قدرت لایزال " الله" اعتماد کامل داریم، چرا که وی از همه قوی‌تر و بزرگ‌تر است.

 

 

بالگردهای رژیم تلفاتشان را از مرز جمع کردند

حماس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه با شکست مواجه شد و خسارت‌های زیادی به نظامیان صهیونیست و مهمات آن‌ها وارد شد. در نبرد جمعه شب، صهیونیست‌ها در کمین‌هایی افتادند که مقاومت فلسطین در محورهای متعدد ایجاد کرده بود. همچنین از موشک‌های «کورنت» و راکت‌های«یاسین» علیه اشغالگران استفاده شد. براساس اعلام حماس شدت زخمی ها به حدی بود که رژیم صهیونیستی به وسیله بالگرد کشته ها و زخمی های خود را از میدان نبرد منتقل کرد.

البته این برای اولین بار نبود که به یکی از مولفه های مهم رژیم صهیونیستی (شکست ناپذیر بودن ارتش رژیم) ضربه وارد می‌شد؛ از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی ضرباتی اساسی به شاخصه های قدرت ساز این رژیم تحمیل شده است که صرفا بعد امنیتی ندارند که نشان دهنده عمق آسیب وارد شده به حیثیت و هیمنه رژیم صهیونیستی و برنامه ریزی دقیق طراحان عملیات طوفان الاقصی است.     

ضربه امنیتی و مهاجرت معکوسِ صهیونیست‌ها 

پس از عملیات طوفان الاقصی مشخص شد صهیونیست‌ها در تامین امنیت ساکنین اراضی اشغالی (کسانی که به طمع زندگی بهتر به سرزمین های اشغالی مهاجرت کرده‌ بودند) ناتوان هستند، همین مساله موجب محسوس‌تر شدن روند مهاجرت معکوس شد تا جایی که از همان روزهای ابتدایی آغاز این عملیات فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی مملو از کسانی بود که در صف خروج از اراضی اشغالی بودند. 

زمانی متوجه وخیم شدن این شرایط می‌شویم که در نظر داشته باشیم قبل از شکست دیوار حائل و به اسارت گرفتن تعداد زیادی از صهیونیست ها نیز موج مهاجرت از سرزمین های اشغالی شدت یافته بود. پیش از عملیات طوفان الاقصی مؤسسه تحقیقاتی ERI در تل‌آویو با انتشار پژوهشی نوشت، اعتماد جوانان صهیونیست به رژیم و نهادهای آن به شدت کاهش یافته است.

طبق گزارش این مؤسسه، در حالی که 66 درصد جوانان 18 تا 44 ساله صهیونیست در سال گذشته گفته بودند «حتی اگر امکانش را داشته باشند، رژیم صهیونیستی را ترک نخواهند کرد»، این میزان در پژوهش جدید به 46 درصد رسیده و 54 درصد از این جوانان گفته‌اند مایلند امکان مهاجرت را به طور عملی بیازمایند. علاقه به ماندن در رژیم صهیونیستی همچنین میان ساکنان عرب رژیم صهیونیستی به 32 درصد کاهش یافته و این یعنی 54 درصد از آنها و 64 درصد از عرب‌ها در فکر مهاجرت از رژیم صهیونیستی هستند.

مهاجرت نیم میلیونی از اراضیِ اشغاری

در روزهای گذشته نیز شبکه تلویزیونی یورو نیوز با اشاره به افزایش موج مهاجرین از سرزمین های اشغالی به نقل از منابع ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرده بود، 10 روز پس از حمله غافلگیرانه مقاومت فلسطین (طوفان الاقصی)، نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر در این کشور (رژیم صهیونیستی) از شهرک‌های خود نقل مکان کرده و جابجا شده اند.

سخنگویِ ارتش این رژیم نیز گفته بود: «حدود نیم میلیون اسرائیلی آواره هستند.» که قطعا این موضوع نیز بر شدت مهاجرت از سرزمین های اشغالی خواهد افزود چرا که بسیاری از مهاجران به دلیلِ وعده رفاهِ سران صهیونیست عازم سرزمین های اشغالی شدند که با از بین رفتن این وعده، برشدت مهاجرت نیز افزوده خواهد شد.  

مسعود اسداللهی کارشناس مسائل حوزه مقاومت نیز در مورد مهاجرت معکوس از سرزمین های اشغالی گفته بود: «این عملیات اعتماد عمومی صهیونیست‌ها به این رژیم را از بین برده است. یقین حاصل شد که دیگر در این رژیم امنیتی برای صهیونیست‌ها وجود نخواهد داشت. مهاجرت معکوس که قبلاً هم به دلایلی وجود داشت و روند آن خیلی کُند بود این روزها شدت گرفته است.»

از طرفی درپیِ ضربه طوفان الاقصی به مولفه های امنیتی رژیم صهیونیستی برخی از اتباع سایر کشورها که در سرزمین های اشغالی به سر می بردند (از جمله آمریکا) در روزهای اخیر توسط کشور متبوعشان از سرزمین های اشغالی خارج شدند.

«جان کربی»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در مورد این موضوع گفته بود: سازماندهی پروازهای چارتر برای شهروندان آمریکایی و اعضای خانواده آنها «از اسرائیل به مناطقی در اروپا» درحال انجام است. همچنین در حال بررسی گزینه‌های دیگری از جمله بررسی امکان کمک به آمریکایی‌ها برای خروج از طریق زمین و دریا هستیم. می دانیم که تقاضا برای این گزینه ها وجود دارد و ما تمام تلاش خود را برای برآورده کردن آن خواهیم کرد.»

سوال اصلی اینجاست، کسانی که از سرزمین های اشغالی فرار کرده اند حاضر هستند پس از پایان شرایط امینتی موجود به سرزمین های اشغالی بازگردند یا خیر؟

ضربه اقتصادی و شکست ایده تبدیل شدن سرزمین های اشغالی به مسیر کریدوی

در آخرین اجلاس گروه 20 کریدوری رونمایی شد که شامل هند، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، اردن، اسرائیل و اتحادیه اروپا می‌شود که آثار مثبت اقتصادی و امنیتی برای کشورها عضو دارد. 

 


مسیر کریدور جدیدی که از هند آغاز می شود و تا اسرائیل امتداد دارد

 

کریدور اقتصادی هند _ خاورمیانه _ اروپا (IMEC) زیرساختی عظیم است که قرار است هند را مستقیماً با خاورمیانه (امارات عربی متحده عربی، عربستان سعودی، اردن و سرزمین‌های اشغالی(اسرائیل)) و 10 کشور در اروپا (قبرس، یونان، آلبانی، مونته نگرو، بوسنی و هرزگوین، کرواسی، مجارستان، اتریش، جمهوری چک و آلمان) از طریق کابل‌های داده پرسرعت زیر دریا، راه آهن، زیرساخت انرژی و خطوط کشتیرانی مرتبط کند.

 

 

این طرح علاوه بر اینکه برای رژیم صهیونیستی دستاوردهای اقتصادی دارد، امنیت اقتصادی کشورهای استفاده کننده از این کریدور را به امنیت سرزمین‌های اشغالی گره می زند و رژیم از این طریق می تواند به اهداف امنیتی خود نیز دست یابد چرا که در صورت تحقق کریدورِ پیشنهادی آمریکا، از بین رفتن امنیت رژیم صهیونیستی به منافع کشورهای استفاده کننده از این کریدور آسیب می زند که موجب می شود آن ها نسبت به مخاطرات امنیتی علیه اسرائیل واکنش نشان دهند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان) با بیان اینکه پس از «طوفان الاقصی» کشتی‌های خارجی از ورود به بندر حیفا (همان بندری که قرار بود نقطه اتصال کریدور جدید به دریای مدیترانه و اتصال به اروپا باشد!) امتناع می‌کنند، و فقط گشتی‌های دریایی در آن حضور دارند گفته بود: بندر حیفا در فلسطین اشغالی، از کشتی‌های خارجی خالی شده است و هیچ کشتی وارد آن نمی‌شود، بلکه همگی در خارج از بندر مستقر هستند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز بین‌المللی مطالعات توسعه در لندن نیز با توجه به وسعت بخش‌های اقتصادی گسترده‌ای که تحت تأثیر عملیات فلسطینی‌ها قرار گرفته اند، زیان اقتصاد اسرائیل از هشت میلیارد دلار فراتر رفته است، به ویژه بخش بنادر که فعالیت آن به وضوح کاهش یافته است. بندر عسقلان که تعطیل شده و تدابیر امنیتی برای ورود کشتی‌ها به بندر اشدود هم بالا رفته است.

حال با از بین رفتن امنیت این رژیم، تحقق این کریدور به خطر افتاده است چرا که کشورهای عضو نمی‌خواهند بر سرِ اسبی بازنده که توان تامین امنیت خود را  در برابر حماس را ندارد قمار کنند و سرمایه گذاری هایی که در این مسیر انجام داده اند را به خطر بیاندازند.

شکست پروژه عادی سازی عربستان و رژیم صهیونیستی

پس از اینکه امارات و بحرین در قالب پروژه آمریکایی «پیمان ابراهیم» رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناختند این بار نوبت عربستان سعودی بود که در این مسیر گام بردارد. ورود عربستان به این پروژه کار را میتوانست به اتمام برساند و مشروعیت سیاسی عربستان تا حدود زیادی تامین شود.

 

اقدامات مقدماتی نیز در این مسیر انجام شده بود از جمله اینکه چندی پیش پروازی که عازم تل‌آویو بود به دلیل آنچه که نقص‌فنی خوانده شد در عربستان سعودی فرود آمد. خبرگزاری آسوشیتدپرس همان زمان در گزارشی اعلام کرده بود، مسافران اسرائیلی پس از رسیدن به عربستان، با اسکورت نیروهای امنیتی سعودی، به هتلی در فرودگاه جده منتقل شدند و یک شب را آنجا سپری کردند.

یکی از مسافران این پرواز پس از نشستن در فرودگاه بن‌گوریون اسرائیل به آسوشیتدپرس گفته بود: «در عربستان همه ما با استقبال بسیار خوبی از سوی سعودی‌ها رو به رو شدیم.» حتی برخی دیگر از مسافران گفته‌اند که سعودی‌ها به زبان عبری به آنها سلام کرده اند.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز اخیرا طی سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد که توافق عادی‌سازی روابط این رژیم با عربستان سعودی نزدیک است و دیگر کشورها نیز به آن خواهند پیوست. مقامات‌ تل‌آویو مدعی بودند جز عربستان، کشورهای عربی و اسلامی دیگری از جمله عمان، لیبی و اندونزی نیز در مسیر عادی‌سازی روابط قرار دارند.

همه مقدمات لازم برای انجام این پروژه به درستی پیش رفت تا هفتم اکتبر که عملیات «طوفان الاقصی» به وقوع پیوست و همه نقشه های دشمنان «بیت‌المقدس» را از بین برد تا جایی که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه ۲۸ مهر در یک سخنرانی گفته بود: «یکی از دلایل حمله حماس این بود که می‌دانست من می‌خواهم با عربستان سعودی گفت‌وگو کنم. حدس بزنید چه خبر بود: عربستان می‌خواست اسرائیل را به رسمیت بشناسد.»

یکی از مهمترین دستاوردهایِ محقق شده این عملیات ناکام گذاشتن ایده عادی سازی و برهم زدن برنامه ریزی های چند سال اخیر رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع عربی است که خیلی زود آثارش را نشان؛ عربستان که مهمترین مهره مرحله دوم عادی سازی بود پس از عملیات «طوفان الاقصی» اعلام کرد گفتگوهای عادی‌سازیِ روابط خود با اسرائیل را متوقف می‌کند.

در همین راستا یورونیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه اعلام کرده بود: منبعی نزدیک به دولت عربستان خبر داده است که ریاض در بحبوحه جنگ اسرائیل و حماس تصمیم گرفته است تا گفتگوها در خصوص عادی‌سازی احتمالی روابط خود با اسرائیل را متوقف کند. این منبع گفته بود که نظام پادشاهی عربستان تصمیم متوقف کردن مذاکرات عادی‌سازی روابط با اسرائیل را به اطلاع به مقامات آمریکایی رسانده است.

خروج شرکت‌ها از سرزمین‌های اشغالی 

هیچ سرمایه گذاری حاضر نیست ثروتش را در سرزمینی سرمایه گذاری کند که هرلحظه ممکن است تمام دارایی اش با حمله ای موشکی از بین رود. برهمین اساس از زمانی که امنیت رژیم صهیونیستی توسط حماس از بین رفت صاحبان سرمایه تصمیم گرفتند که ثروتشان را از این سرزمین ناامن دور کنند. این اقدام تاجایی پیش رفت که حتی رسانه های غربی نیز نتوانستند از آن چشم پوشی کنند.

در همین راستا وال استریت ژورنال (wsj) در گزارشی نوشت: فراخوان نیروهای ذخیره به ارتش اسرائیل که موجب می شود شغل خود را ترک کنند و به میدان نبرد بروند، استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری را فلج کرده است و اکثر آن‌ها در حالت سردرگمی به‌سر می‌برند. مدیران شرکت‌های نوظهور در تلاش برای انتقال فعالیت‌های خود به اروپا یا آمریکا هستند، زیرا حجم خسارات وارده به اسرائیل نشان می‌دهد که این جنگ با جنگ‌های قبلی فرق دارد.

تصویرسازی های هالیوودی از ارتش اسرائیل هم فروریخت

رژیم صهیونیستی تصویری شکست ناپذیر از ارتش خود ساخته بود تا با مایوس کردن دشمنانش مانع از اقدام عملی آنها علیه خود شود. اما شرایط در عملیات طوفان الاقصی به نحوی پیش رفت که ارتشِ رژیم برای ادامه کار مجبور شد تا تمام نیروهای ذخیره خود را نیز فرا بخواند که البته بخش اعظم آنها پیش از فراخوان از کشور خارج شده بودند و بخش اندکی هم حاضر بودند در این جنگ شرکت کنند.

هانی زاده کارشناس مسائل منطقه هم در این مورد گفته بود: «ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار در دو دهه گذشته «تمام نیروهای ذخیره و احتیاط» خود را برای مقابله با حماس فراخوانده است که این هم نشانه ضعف ساختاری ارتش این رژیم است.» 

این در حالی است که ارتش هالیوودی اسرائیل برای مقابله با چند هزار نیروی چریک حماس دست نیاز به ارتش آمریکا کرد. اخبار ترافیک هواپیماهای ترابری ارتش آمریکا به مقصد سرزمین های اشغالی بارها از رسانه ها منتشر شد و رژیم صهیونیستی مجبور شد هم تجهیزات و هم نیروهای نظامی وارداتی از آمریکا را برای مقابله با حماس وارد جنگ کند.

ترس صهیونیست‌ها از حزب‌الله

از همان روزهای ابتدائی شروع عملیات طوفان الاقصی، حزب الله لبنان به ارتش صهیونیستی آسیب‌های قابل توجهی وارد کرده است. این ضربات حزب الله به حدی برای صهیونیست‌ها دردآور بود که برخی از رسانه ها این چنین واکنش نشان دادند: «حزب الله نظامیان ارتش اسرائیل را مثل اردک در مرزهای لبنان شکار می‌کند.»

 

 اما رژیم صهیونیستی هیچ یک از اقدامات حزب الله را به معنای شروع جنگ تلقی نکرده است و به گونه ای با موضوع برخورد می‌کند که جبهه شمال وارد درگیری نشود.

«یورو نیوز فارسی» نیز در گزارشی به ترسِ ارتش رژیم صهیونیستی از رو در رو شدن با حزب الله پرداخته و در گزارشی گفته است: «مقام‌های ارشد سیاسی و نظامی اسرائیل که در حال بررسی عواقب فراگیر شدن دامنه جنگ غزه هستند، با نگرانی تحرکات حزب‌الله را دنبال می‌کنند. حزب‌الله با زرادخانه‌ای متشکل از ده‌ها هزار موشک که می‌تواند هر نقطه‌ای در اسرائیل را هدف قرار دهد، به‌عنوان یک دشمن بسیار قدرتمندتر از حماس در نظر گرفته می‌شود.همزمان تل‌آویو نگران موشک‌های هدایت‌شونده حزب‌الله است که گمان می‌رود اهداف استراتژیک در اسرائیل مانند سکوهای گاز طبیعی و نیروگاه‌ها را به دقت هدف قرار خواهند داد. حزب‌ الله همچنین پس از سال‌ها حضور در جنگ سوریه و همراهی با ارتش این کشور، قوی‌تر شده است

روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی طبق برنامه ای قصد داشت هفته گذشته به غزه حمله کند، اما به علت بدی شرایط آب‌وهوایی این حمله چند روز به تعویق افتاده است!

از طرفی به نقل از گاردین؛ وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرائیل تصمیم دارد ۱۴ شهرک صهیونیست‌نشین در شمال اراضی اشغالی و در نزدیک مرز با لبنان را تخلیه کند. پیش از این ارتش صهیونیستی گفته بود ۲۸ شهرک در شمال اراضی اشغالی و تا ۲ کیلومتری مناطق مرزی با لبنان تخلیه می‌شوند. رسانه‌های صهیونیستی نیز اعلام کردند طی روزهای گذشته نزدیک به ۱۲۳ هزار صهیونیست از شهرک‌های شمال و جنوب اراضی اشغالی تخلیه شده‌اند.

فروپاشیده شدن سیستم امنیتی رژیم

شوک وارد شده به رژیم صهیونیستی موجب فروپاشی سیستم امنیتی این رژیم شده است، وضعیتی که در آن نمی توانند درست تصمیم بگیرند، عمل کنند و شرایط را تحت کنترل خود در آورند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به این بُعدِ عملیت طوفان الاقصی گفته بود: «امروز صهیونیست‌ها در بدترین وضعیت قرار دارند و عملیات پیروزمندانه و بی‌نظیر طوفان الاقصی بار دیگر این را به اثبات رسید؛ حضور تمام قد آمریکا در کنار تل‌آویو دلیل دیگری بر این است که رژیم جعلی اسرائیل در بدترین وضعیت و در فروپاشی کامل امنیتی و نظامی قرار دارد و عملیات طوفان الاقصی شاهدی بر این ادعا است.»

«امیر مخول» تحلیلگر مسائل اسرائیل  شبکه RT با اشاره به نقش مستشاران آمریکایی در هدایت نیروهای اسرائیلی گفته بود: گزینه‌های جایگزین از سوی مستشاران آمریکایی که تجربه موصل و فلوجه در عراق را دارند در اختیار اسرائیل قرار گرفته‌است.

فروپاشی امنیتی رژیم صهیونیستی کار را به جایی رسانده است که آمریکا مستقیما وارد معرکه شده است و جنگ را کنترل می‌کند، این مساله نیز از چشم تحلیلگران جهان پنهان نماند. «خلیل نصرالله» نویسنده و تحلیلگر سیاسی شبکه RT نیز در مورد نقش پررنگ آمریکا در جنگ علیه مردم غزه گفته بود: باید بپذیریم آمریکا این جنگ را با تمام جزئیاتش مدیریت می‌کند زیرا درباره نفوذ خود احساس خطر کرده‌است.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز به صراحت در این مورد گفت: «با اطلاعات دقیق اعلام می‌کنم، مدیریت جنگ علیه فلسطین در اختیار نظامیان و دستگاه امنیتی آمریکاست. سیستم امنیتی و سیستم حکومتی و سیاسی در سرزمین‌های اشغالی کاملا فروپاشیده، ولی ماشین جنگی رژیم صهیونیستی با فرماندهی و هدایت نظامیان و دستگاه امنیتی و بخش سیاسی آمریکا تلاش می‌کنند که رژیم اسرائیل فروپاشیده را از این بحران نجات دهند.»

تحقیر موساد با قدرت‌نمایی اطلاعاتی جبهه مقاومت (متن گزارش را اینجا بخوانید)

اسرائیل علاوه بر بهره برداری از توان تکنولوژی از 5 سازمان اطلاعاتی مختلف استفاده می‌کند که عملیات های موفق بسیاری را پشت سر گذاشته اند. سرویس اطلاعاتی امان، سرویس امنیت داخلی اسرائیل «شاباک» که تاثیرگذارترین آژانس امنیتی در فرآیند تصمیم گیری سیاسی و نظامی رژیم به حساب می‌آید تا جایی که همه رسانه های اسرائیلی اتفاق نظر دارند کابینه این رژیم توصیه های سایر سرویس های امنیتی  را در صورت مغایرت با گزارشهای شاباک نادیده می‌گیرد (که در عملیات طوفان الاقصی شکست ویژه ای را متحمل شد)، اطلاعات و امنیت خارجی اسرائیل «موساد»، سرویس اطلاعاتی پلیس اسرائیل و سرویس اطلاعاتی نیروی هوایی و دریایی که حماس و سرویس اطلاعاتی مقاومت توانستند در این عملیات همه این دستگاه های اطلاعاتی را به گونه ای شکست دهند که به گفته وزیر امور خارجه سران آمریکا را مجبور کند تا مستقیما هدایت دستگاه های امنیتی اسرائیل را برعهده بگیرد.

هولوکاست واقعی توسط اسرائیلی‌ها به وقوع پیوست!

یکی از مهمترین دستاوردها عملیات طوفان الاقصی ضربه خوردن به وجهه ساختگی صهیونیست ها بود، آنها در سالیان اخیر سعی کرده بودند با استفاده از کلید واژه هولوکاست خودشان را مظلوم نشان دهند و به افکارعمومی دنیا القا کنند که همواره مورد ظلم واقع شده اند و دیگران به آنها آسیب رسانده‌اند!

اما اقدامات ارتش صهیونیستی در روزهای اخیر (که اوج آن را می توان در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه دید)، همه مظلوم‌نمایی‌هایِ صهیونیست ها را از بین ببرد، آنها پیش از عملیات طوفان الاقصی نیز کودکان زیادی را کشته بودند ولی به دلیل فضای رسانه ای غالب جهانی دیده نمی شد اما شرایط فعلی جهان موجب شد کودک کشی هایشان به گوش مردم دنیا برسد که همین مساله نیز واکنش های مردمی در سطح جهان را به دنبال داشت؛ تا جایی که مردم در نقاط مختلف دنیا از جمله آمریکا، فرانسه، اسپانیا، هلند، انگلستان، بلژیک و اسپانیا اعتراض خود را نسبت به اقدامات اسرائیل با راهپیمایی علیه این رژیم نشان دادند. 


تظاهرات مردم لندن علیه اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه

 

در این میان اعتراضات در اسپانیا شکلی ویژه تر داشت جایی که «ایون بیلارا» وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا در سخنانی در واکنش به اتفاقات این روزهای غزه، گفت: «اسرائیل صدها هزار نفر را بدون برق و آب و غذا رها کرده و اقدام به بمباران غیرنظامیان می‌کند که یک مجازات دسته‌جمعی و نقض خطرناک قوانین بین‌المللی است و می‌توان آن را جنایت جنگی و نسل‌کشی دانست».

این روند تا جایی ادامه داشت که حتی نشریه آمریکایی نیوزویک گفته بود: هولوکاست واقعی جنایات اسرائیل در غزه است.

بحران داخلی در سرزمین‌های اشغالی

پیش از شروع عملیات طوفان الاقصی کابینه نتانیاهو با بحران مشروعیت و کارآمدی مواجه بود و هر روز تجمعات گسترده ای در سرزمین های اشغالی علیه این کابینه شکل میگرفت. این بحران با بحران امنیتی تشدید شد و عملیات های سایبری جبهه مقاومت نیز شرایط اجتماعی داخل سرزمین های اشغالی را وخیم تر کرد.

روزهای اخیر نیز در برخی از شهرهای اسرائیل راهپیمایی‌هایِ بزرگی علیه نتانیاهو شکل گرفت و خانواده های اسرای در دست حماس سعی داشتند مسئولان رژیم را به پذیرش درخواست های خود وادار کنند. اهمیت این مساله زمانی مشخص می شود که برخی این تحلیل را مطرح می کردند که نتانیاهو قصد سو استفاده از شرایط به وجود آمده را دارد تا از این طریق اعتراضات چندین ماهه را مدیریت کند اما مشکلی جدید به نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه شد و علتی دیگر برای به خیابان آمدن ساکنین سرزمین های اشغالی به وجود آمد که در صورت پشت سر گذاشتن این بحران امنیتی توسط رژیم صهیونیستی، مشکلات نتانیاهو را در دوران «پسا طوفان الاقصی» بیشتر خواهد کرد. 

دوستان بین المللی هم دست رد به سینه اسرائیل زدند

در روزهای گذشته نیز در مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی با موضوع درخواست آتش بس فوری بشردوستانه برای توقف درگیری‌ها در نوار غزه به تصویب رسید و ۱۲۰ کشور به این قطعنامه رای مثبت دادند. رای ممتنع آلمان و انگلستان از آراء غیر منتظره این رای گیری ارزیابی می‌شود، چون در وقایع اخیر آلمان و انگلیس از حامیان درجه اول اسرائیل بودند و احتمال می‌رفت که به قطع نامه رای منفی بدهند از طرفی فرانسه نیز به قطعنامه رای مثبت داد این مسائل نشان دهنده این است که سران سیاسی کشورهایی که به طور سنتی حامی رژیم صهیونیستی بودند نیز نتوانسته اند بیش از این در برابر افکار عمومی کشورشان مقاومت کنند.

از طرفی در روزهای اخیر آنتونی گوترش دبیر کل سازمان ملل نیز در واکنش به کشتار مردم غزه توسط صهیونیست ها گفته بود: اوضاع در خاورمیانه (غرب آسیا) رو به وخامت است و جنگ در غزه ممکن است به منطقه گسترش یابد. کشتن غیرنظامیان توجیهی ندارد. حمله حماس بی‌دلیل نبوده و مردم فلسطین با محاصره‌ای شدید مواجه هستند. روند شهرک سازی سرزمین‌های فلسطینی را می‌بلعد و آرمان‌های فلسطینیان را نابود می‌کند. حملات بی امان و بمباران شدید (رژیم) اسرائیل علیه غزه به‌طور نگران کننده‌ای ادامه دارد.

این واکنش کم سابقه دبیر کل سازمان ملل و آرایِ متحدان سنتی تل آویو در تصویب قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نشان از قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در بن بست روابط خارجی است چرا که دیگر حاضر نیستند هزینه اقداماتِ این رژیم را در افکار عمومی جهانی بپردازند.   

شکست صهیونیست ها شرایط را به گونه ای رقم زده است که هیچ گاه وضعیت به حالت قبل از آن باز نمی گردد و شرایط را به قبل و بعد از طوفان الاقصی تقسیم می کند. این عملیات اهداف مهمی را محقق کرد که مهمترینِ آن نشان دادن ضعف رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت و ضعف اسرائیل بود. رهبر انقلاب نیز در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح فرموده بودند: «رژیم غاصب صهیونیستی هم از لحاظ نظامی و هم اطلاعاتی شکست غیر قابل ترمیم خورده است.» 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1554224

مهمترین اخبار ایران و جهان: