نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 18:53

همکاری پهپادی آمریکا و عربستان

منابع آمریکایی از همکاری پهپادی واشنگتن و ریاض خبر دادند که طی آن زیرساختهای بومی پهپاد در عربستان ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه سی ان ان عربی گزارش داد: شرکت فناوری تیمز عربستان به توافقی با شرکت آیروبوتیکس آمریکا با هدف ایجاد زیرساخت های بومی پهپاد در عربستان رسید.

در گزارش این شبکه آمده است: هدف از این توافق ایجاد زیرساختهای ساخت پهپاد در عربستان است. این توافق چند روز پس از توافق میان عربستان و ترکیه برای بومی کردن صنعت ساخت پهپاد نظامی در عربستان رخ می دهد.

سی ان ان در گزارش خود آورده است: از پهپادها در همه زمینه های نظامی، پزشکی و دیگر موارد استفاده می شود و سرمایه گذاری عربستان در بخش پهپادی نشان از نگاه ویژه عربستان به روند تحولات جهانی حکایت دارد و ریاض به دنبال این است که جایگاه ویژه در زمینه پهپادی برای خود به دست آورد.

لازم به ذکر است که چند روز قبل، شرکت صنایع نظامی عربستان (SAMI) توافق‌نامه‌ای برای تولید بومی پهپاد با شرکت ترکیه‌ای «بایکار» امضا کرد که شامل تولید سیستم‌های الکترونیک و قطعه‌های مکانیکی و بدنه پهپاد و نیز پشتیبانی و آموزش می‌شود.

همچنین شرکت ملی سیستم‌های مکانیکی عربستان (NCMS) دو یادداشت تفاهم با شرکت‌های «اسلسان» و «روکتسان» ترکیه برای تولید بومی مهمات و سنسورهای الکترونیک پهپادها امضا کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438668

مهمترین اخبار ایران و جهان: