نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 13:14

بولسونارو با فروش هدایای سعودی‌ها، ۷۰ هزار دلار دریافت کرده است

پلیس فدرال برزیل مدعی شد که رئیس جمهور سابق این کشور از فروش هدایایی که از طرف عربستان سعودی دریافت کرده، حدود ۷۰ هزار دلار پول نقد به دست آورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس۲۴، براساس ادعای پلیس فدرال برزیل، ژائر بولسونارو، رئیس جمهور سابق این کشور از قِبل فروش دو ساعت لوکس و همچنین هدایایی که در دوران ریاست جمهوری از عربستان دریافت کرده، حدود ۷۰ هزار دلار به جیب زده است!

پلیس برزیل دیروز به منازل و دفاتر کاری چندین تن از افراد مظنون به دخالت در پرونده اخذ رشوه از جمله یک ژنرال چهارستاره ارتش یورش برد. بولسونارو هرگونه تخلف درباره هدایای مذکور را رد کرده است.

یکی از افسران پلیس فدرال برزیل گفته که ضابط قضایی به‌دنبال دریافت جواز دسترسی به حساب‌های بانکی شخصی و اطلاعات مالی بولسونارو است. همچنین به گفته وی، پلیس برزیل از اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اِف‌بی‌آی) درخواست کمک کرده است.

وکلای بولسونارو در بیانیه‌ای اعلام کردند که رئیس جمهور سابق برزیل به قوه قضائیه این کشور اجازه دسترسی به حساب‌های بانکی خود را خواهد داد.

این پرونده جدید، مخاطرات حقوقی دیگری را متوجه بولسونارو بابت فعالیت‌هایش در دوران ریاست جمهوری، خواهد کرد. او همچنین در ارتباط با یورش حامیانش به کاخ ریاست جمهوری پس از پایان دوران حضورش و همچنین اقدامات وی در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری که به شکست وی در پاییز پارسال منجر شد، تحت تحقیقات قرار دارد.

براساس تحقیقات، مائورو سید، مشاور بولسونارو در ژوئن ۲۰۲۲ یک ساعت «رولکس» و یک ساعت «پتک فیلیپ» اهدایی از سوی عربستان سعودی را در سال ۲۰۱۹ در مجموع به قیمت ۶۸ هزار دلار فروخته و این پول را همان روز به حساب پدرش واریز کرده است.

براساس حکم دادگاه در اوایل سال جاری، بولسونارو تا سال ۲۰۳۰ از تصدی مناصب دولتی محروم خواهد بود. دلیل صدور این حکم، سوءاستفاده از قدرت و طرح ابهامات بی‌اساس درباره سیستم رای‌گیری الکترونیکی برزیل عنوان شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438024

مهمترین اخبار ایران و جهان: