نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 13:09

سادگی چای به عشق سیدالشهدا/بایدونبایدهای ایستگاه های صلواتی چیست

تهران- محرم سال جاری شاهد افزایش تعداد ایستگاه های صلواتی و مجالس عزاداری به عشق امام حسین(ع) هستیم.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: در این ایام بسیاری از مردم سعی می‌کنند، به هر نحوی که می‌توانند، در عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفایش شرکت کنند.

یکی از این کارها برپایی ایستگاههای صلواتی و پخش چای، شربت و شیر نذری است.

چای عزا و روضه سیدالشهدا (ع) مزه دیگری می‌دهد

یکی از عزاداران حسینی در قرچک در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: فقط چای روضه و عزای امام حسین (ع) این مزه را می‌دهد، هیچ چای دیگری این مزه را نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: در این ۱۰ شب محرم ایستگاه‌های صلواتی مزه و برکت و حال و هوای خاصی دارد.

سادگی چای به عشق سیدالشهدا/بایدونبایدهای ایستگاه های صلواتی چیست

عزادار دیگری که در ری در حال برداشتن چای از ایستگاه‌های صلواتی بود، به خبرنگار مهر گفت: فقط باید چای ایستگاه‌های صلواتی را امتحان کنید، تا تفاوت آن با چای عادی را متوجه شوید.

وی افزود: این چای مزه خیلی خوبی دارد با چای‌های دیگر داخل منزل متفاوت است.

مخصوصاً برای گرفتن چای برای همسرم آمده ام

مرد میانسال دیگری که در بهارستان برای همسرش چای نذری امام حسین (ع) می‌گرفت، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: من مخصوص این ایستگاه صلواتی خودرو را پارک کردم تا برای همسرم که کسالت دارد، چای بگیرم بنوشد، شفا بگیرد.

وی گفت: این چای مزه چای تربت امام حسین (ع) و مزه خاصی دارد، این چای مورد عنایت است.

سادگی چای به عشق سیدالشهدا/بایدونبایدهای ایستگاه های صلواتی چیست

یکی از دست اندرکاران ایستگاه صلواتی در پردیس در گفتگو با بیان اینکه تا آقا کسی را نطلبد، توفیق خدمت برای سیدالشهدا (ع) را نخواهد داشت، افزود: شرایط مجلس امام حسین (ع) با دیگر مجالس فرق دارد.

در حد توان سعی داریم، معابر باز بمانند تا برای مردم ایجاد مزاحمت نشود

همین سادگی ایستگاه‌های صلواتی با قند و چای حال و هوایی به ایام عزاداری می‌دهد، البته برای قبولی نذر و نیاز شرایطی لازم است و یکی از آن پرهیز از ایجاد مزاحمت برای مردم است، این خادم ایستگاه صلواتی امام حسین (ع) به خبرنگار مهر توضیح داد: ما مانع گذاشتیم، تا خودروها نتوانند کامل جلوی ایستگاه صلواتی بیایند و ترافیک شود و پس از برداشتن چای و یا شربت هم به سرعت خودروها را به جلو هدایت می‌کنیم، تا ترافیک نشود.

وی گفت: در مقابل ایستگاه صلواتی نیز سطل زباله قرار دادیم، تا زباله‌ها و لیوان‌ها داخل آنها ریخته شده و ایجاد مزاحمت برای پاکبانان عزیز شهرداری نشود.

این خادم حسینی افزود: مردم ممکن است، قبل تر در ترافیک ایستگاه‌های صلواتی مانده باشند و به همین دلیل به خوبی این مساله را درک می‌کنند، که باید به سرعت حرکت کنند و ایجاد ترافیک نشود، ما هم در حد توان آن‌ها را راهنمایی می‌کنیم.

سادگی چای به عشق سیدالشهدا/بایدونبایدهای ایستگاه های صلواتی چیست

وی گفت: ما مراقبیم که مسیر باز باشد، مزاحمت برای مردم ایجاد نشود و ترافیک ایجاد نشود.

قرار دادن سطل‌های زباله در کنار ایستگاه‌های صلواتی اقدام مناسبی بوده است

یکی از عزاداران حسینی در جنوب تهران به خبرنگار مهر گفت: کار بسیار خوبی که در اکثر ایستگاه‌های صلواتی انجام شده است، آن است، که در کنار ایستگاه صلواتی سطل‌های زباله قرار داده شده تا لیوان‌ها داخل سطل ریخته شود و نظافت شهر با مشکل برخورد نکند و خیابان کثیف نشود.

مردم از پارک دوبل در مقابل هیأت‌های عزاداری و ایستگاه‌های صلواتی پرهیز کنند

یک کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هیأت، روضه خانگی و ایستگاه‌های صلواتی در سال جاری با شکوه بیشتری به آقا اباعبدالله (ع) عرض ادب می‌کنند، افزود: افزایش تعداد و شکوه خاص دسته جات عزاداری و ایستگاه‌های صلواتی در معابر شهری بسیار خوب است، اما موارد خاصی را نیز در عبور و مرور باید مدنظر داشته باشند.

جهانیان ادامه داد: توقف در پیرامون مسیرهای مراسم و یا پارک دوبل در مقابل ایستگاه‌های صلواتی باعث انسداد راه و مشکلات ترافیکی می‌شود، با توجه به اینکه ایستگاه‌های صلواتی در حاشیه معابر هستند، در این محل‌ها از توقف دوبل و توقف‌هایی که باعث سد معبر شود، خودداری شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1408668

مهمترین اخبار ایران و جهان: