نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 17:02

مشکل آب شرب ۱۵۳ روستا در زنجان رفع شده است

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان زنجان تاکنون مشکل خاصی در تامین آب شهرها نداشته‌ایم، گفت: به دلیل تغییرات اقلیمی مشکلاتی در برخی روستاها است، ولی با این شرایط مشکل آب شرب ۱۵۳ روستا رفع شده و اهالی روستاها از این نعمت بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا جزء‌قاسمی، مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان زنجان به مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر خبرگزاری فارس ضمن تبریک این روز، با بیان اینکه شرکت آبفا ۲۱ شهر با جمعیت بیش از ۷۵۰ هزار نفر زیر پوشش دارد، اظهار داشت: همچنین ۶۳۰ روستا با بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستایی زیر پوشش شرکت آب‌ و فاضلاب است.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه تغییرات اقلیمی بر روی روان آب‌ها و منابع زیرزمینی به شدت تاثیر گذاشته است، عنوان کرد: ۲۸۹ میلیارد تومان پروژه تامین آب اضطراری در استان تعریف شده است که ۲۰۰میلیارد تومان آن مربوط به شهر زنجان است.

وی با بیان اینکه با همراهی‌های خوبی که مردم در بحث صرف جویی آب دارند، تاکنون مشکل خاصی در تامین آب شهرها نداشته‌ایم، افزود: به دلیل تغییرات اقلیمی مشکلاتی در برخی روستاها داریم، ولی با این شرایط مشکل آب شرب ۱۵۳ روستا رفع شده و اهالی روستاها از این نعمت بهره‌مند هستند.

 جزء‌قاسمی با بیان این مطلب که عمده تنش‌های که در روستاها با آن مواجه هستیم فصلی است، گفت: در حال حاضر در ۲۰۰ نقطه از استان طرح‌های آبرسانی با استفاده از اعتبارات داخلی شرکت و اعتبارات عمرانی در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه وضعیت استان به لحاظ تامین آب مصرفی نسبت به استان‌های همجوار مطلوب است، گفت: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی رسانه‌های استان همراهی مردم تا به امروز خوب بوده و مشکل خاصی نداریم.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432568

مهمترین اخبار ایران و جهان: