نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 11:11

آخرین خبرها از ورزشگاه پرماجرای خرم‌آباد

خرم‌آباد -تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزارنفری خرم‌آباد که مصوبه سفر دولت سیزدهم را در کارنامه خود دارد همچنان در میان‌وعده‌ها معطل‌مانده است و حالا مسئولان وعده پاییز را برای افتتاح این پروژه می‌دهند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: مرکز لرستان قرار بود روزی «دهکده المپیک» داشته باشد؛ اما رؤیای ایجاد این طرح تحقق پیدا نکرد و از ۲۶ پروژه تنها یک سالن دوومیدانی و یک ورزشگاه ۱۵ هزارنفری نیمه‌تمام باقی ماند.

ساخت دهکده المپیک در مرکز لرستان در سال ۸۶ با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس وقت سازمان تربیت‌بدنی و مسئولان لرستان آغاز شد.

هدف از اجرای این دهکده المپیک که در زمینی به مساحت ۲۵۲ هکتار در منطقه کمالوند خرم‌آباد به زمین زده شد افزایش سرانه ورزشی و ایجاد محلی برای برگزاری مسابقات مهم بین‌المللی و جهانی و برپایی اردوهای مختلف ورزشی در لرستان اعلام شد.

اجرای نامناسب و جزیره‌ای، تهیه طرح آرمان‌گرایانه و دست‌نیافتنی باعث شد طرحی که مصوبه هیئت دولت را نیز داشت از یک دهکده با ۶۰ زیرمجموعه به مجموعه‌ای ورزشی با ۲۶ زیر مجموعه تبدیل شود و تغییر نام بدهد.

در سفر اول هیئت دولت به لرستان هم دهکده المپیک در زمره مصوبات قرار گرفت تا به قولی ساخت این دهکده ورزشی بزرگ در لرستان «چهارمیخه» شود، اما هیچ‌گاه رؤیای دهکده المپیک برای مردم لرستان تحقق پیدا نکرد.

وعده ماه‌های آتی برای افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد

در جریان سفر دولت سیزدهم نیز این پروژه جز طرح‌ها و مصوبات سفر قرار گرفت، اما بااین‌وجود همچنان این ورزشگاه تکمیل و به بهره‌برداری نرسیده است.

وعده رستگاری پروژه به پاییز موکول شد

فرهاد زیویار استاندار لرستان در بازدید از ورزشگاه ۱۵ هزارنفری خرم‌آباد که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی انجام شد، اظهار داشت: تکمیل پروژه ورزشگاه ۱۵ هزارنفری خرم‌آباد در مراحل نهایی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه نصب تأسیسات و تجهیزات، تکمیل سرویس بهداشتی و حمام، سونا، ژنراتور و کاشت چمن عمده کارهایی است که از ورزشگاه باقی‌مانده است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه پیست تارتان، رنگ‌آمیزی، تجهیز بخش VIP هم‌زمان در حال انجام است، عنوان کرد: مردم، ورزشکاران و ورزش‌دوستان در نهایت پاییز از این ورزشگاه استفاده خواهند کرد.

زیویار، اظهار کرد: ورزشگاه ۱۵ هزارنفری خرم‌آباد به مدد دولت سیزدهم جان دوباره‌ای گرفت و یکی از پروژه‌های عمرانی لرستان است که تکمیل خواهد شد و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

ورزشگاه خرم‌آباد کی افتتاح می‌شود؟

وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت سیزدهم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است، عنوان کرد: پروژه ورزشگاه ۱۵ هزارنفری خرم‌آباد با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری خواهد رسید.

افتتاح در سفر دوم رئیس‌جمهور

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این بازدید با بیان اینکه تأمین منابع این پروژه در دور سفر اول رئیس‌جمهور به استان صورت گرفت، بیان کرد: با اختصاص منابع تمام سعی و تلاش وزارت راه و شهرسازی و استاندار لرستان این بود که پروژه را به سرانجام برسد.

وی با اشاره به تکمیل بودن پیشرفت فیزیکی پروژه، عنوان کرد: در حال برنامه‌ریزی با استاندار و مسئولین کشوری برای افتتاح پروژه با حضور رئیس‌جمهور در لرستان هستیم.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی با بیان اینکه تلاش دولت سیزدهم این است که مجموعه برای ورزشکاران آماده شود، افزود: زیرساخت‌های موردنیاز پروژه از جمله آب، برق و گاز ایجاد شده است.

۱۲ سالگی یک ورزشگاه/ وعده رستگاری پروژه در نیمه اول ۱۴۰۰

نبیان، گفت: مسیر مواصلاتی و چمن پروژه هم با دستور استاندار در حال پیگیری است و ظرف یک ماه تا یک ماه و نیم آینده آماده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از منابع موردنیاز پروژه در اول سال ۱۴۰۲ تأمین شده است، عنوان کرد: در مورد پروژه ورزشگاه ۱۵ هزارنفری خرم‌آباد مشکل تأمین منابع وجود ندارد و در واقع پیمانکار و استاندار دغدغه تأمین منابع را ندارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419324

مهمترین اخبار ایران و جهان: