نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 20:31

۳۶۰۰ گلستانی مشمول افزایش وام ۲۰۰ میلیون تومانی بنیاد مسکن

گرگان - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: مالکان سه هزار و ۶۰۰ منزل مسکونی در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر گلستان مشمول افزایش وام ساخت مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد حسینی عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مالکان و صاحبان سه هزار و ۶۰۰ منزل مسکونی در دست ساخت و نیمه‌تمام در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت این استان از طرح اخیر افزایش وام ساخت در قالب نهضت ملی مسکن برخوردار می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: ابلاغ شیوه‌نامه پرداخت افزایش وام ساخت مسکن (متمم تکمیل) و استفاده از ضمانت زنجیره‌ای در قالب نهضت ملی مسکن به تازگی به بانک مرکزی ابلاغ شده و این اداره کل هم متقاضیان واجد شرایط را در شهرستان‌ها برای دریافت آن معرفی می‌کند.

وی اضافه کرد: با ابلاغ شیوه‌نامه جدید وام ساخت مسکن، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای ساخت هر واحد در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت پرداخت می‌شود.

حسینی گفت: از اجرای این سیاست بانکی، سه هزار و ۱۰۰ واحد نیمه تمام در مناطق روستایی و بقیه در ۲۶ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان از طرح متمم تکمیل (افزایش یک میلیون) برخوردار می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان افزود: اکنون شاخص نوسازی خانه روستایی استان ۵۷ درصد بوده در حالی که میانگین کشوری آن ۵۰ درصد است که نشان می‌دهد این استان در نوسازی خانه‌های روستایی پیشتازی می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 906968

مهمترین اخبار ایران و جهان: