نیوز سیتی!
23 آذر 1401 - 11:51

گردنه «گله بادوش» مسدود شد/ لزوم رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها

خرم‌آباد- معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به مسدود شدن گردنه «گله بادوش» در پی بارش برف، بر لزوم رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا دالوند امروز چهارشنبه در طرح زمستانه پلیس و دستگاه‌های امداد رسان، اظهار داشت: استان لرستان به دو جهت در این طرح حائز اهمیت و مهم است، یکی وضعیت توپوگرافی، خاص و کوهستانی بودن آن و دیگری قرار گرفتن لرستان در کریدور اصلی شمال به جنوب و غرب است.

لزوم هم افزایی دستگاه‌ها در طرح زمستانه

وی با بیان اینکه سال‌های گذشته شاهد این بودیم به دلیل وقوع بارش‌ها، به صورت مقطعی جاده‌ها بسته می‌شدند و چالش‌های جدی را به وجود می‌آورد، عنوان کرد: در این راستا نیازمند این هستیم که با آمادگی کامل در این مسیرها و جاده‌ها حضور پیدا کنیم و تا جایی که در توان داریم تلاش کنیم که اتفاقات ناگواری برای هموطنان عزیز رخ ندهد.

معاون عمرانی استانداری لرستان، بیان داشت: اقداماتی که در این طرح صورت می‌گیرد بسیار مهم است چرا که حضور شما در این مسیرها و سطح جاده‌ها، موجب می‌شود که حادثه ناگواری رخ ندهد و خانواده‌ای داغدار نشود و شما جایگاه ویژه ای را در نزد خداوند خواهید داشت.

دالوند، تاکید کرد: نیاز است که در مسیر جاده‌ها و جایگاه‌های که هر کدام از دستگاه‌ها در مسیرها دارند، هماهنگی لازم و بیشتری وجود داشته باشد، هم افزایی خوبی نیاز است تا خدمات بهتری را بتوانیم به مسافران و هموطنان عزیز داشته باشیم.

گردنه «گله بادوش» مسدود شد

وی با تاکید بر لزوم آمادگی تجهیزات، امکانات و به روز رسانی این تجهیزات و امکانات، گفت: در این راستا دستگاه‌های خدماتی اقدام به اورهال و به روز رسانی این تجهیزات و امکانات کنند.

معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به نقاط حادثه خیز باید توجه جدی تر و بیشتری صورت گیرد، افزود: گردنه‌های «زاغه»، «رازان»، «گله بادوش» و… هر ساله بارش‌ها در آنها بیشتر است و گاهاً در تردد در این مسیرها دچار مشکل می‌شویم.

دالوند با بیان اینکه در حال حاضر مسیر گردنه «گله بادوش» بسته شده است و باید تلاش شود که سریع‌تر مسیرها باز شود، گفت: ما حدود هشت هزار کیلومتر آزاد راه و بزرگراه، حدود پنج هزار کیلومتر راههای فرعی و روستایی داریم.

لزوم رفع نقاط حادثه خیز در جاده‌ها

وی، بیان داشت: جاده‌ها و حوزه راه‌ها بسیار وسیع و پراکنده است، نیاز بوده که دقت بیشتری صورت گیرد تا این فصل را که خوشبختانه آغاز آن خوب و بارش‌های خوبی داشته‌ایم را پشت سر بگذاریم.

معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته بهتر شده است و این یک نعمت الهی است و باید در آن با آمادگی کامل حضور پیدا کنیم که خدایی ناکرده این نعمت در کام بعضی از هم وطنان تلخ نشود، گفت: برای رفع نقاط حادثه خیز تلاش‌های زیادی شده و خوشبختانه اعتبارات خوبی هم در این زمینه پیش بینی شده است.

دالوند، گفت: راهداری استان و راه و شهرسازی با تمام توان تلاش می‌کنند که این نقاط حادثه خیز را برای همیشه حذف کنیم، یکی از اتفاقات خوبی که سال گذشته رخ داد این بود که پیچ خطرناک «گاوکش» در مسیر نورآباد رفع شد.

وی، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم هر چه سریع‌تر این نقاط حادثه خیز را رفع کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 910024

مهمترین اخبار ایران و جهان: