نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 12:46

وزش باد شدید در استان سمنان/ چهارشنبه بارانی خواهد بود

سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز سامانه کم‌فشار بارشی وارد استان سمنان می‌شود از فردا اقصی نقاط استان را ابرناک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که توده هوای کم فشار بارشی از امشب وارد استان سمنان می‌شود. رگبار و رعد و برق و همچنین وزش باد شدید، ویژگی اصلی این سامانه کم فشار خواهد بود. سامانه‌ای که هشدار زرد هواشناسی را نیز به صدا درآورده است.

هواشناسی اعلام کرده که بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های هواشناسی، دمای هوا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه روند افزایشی دارد و روز چهارشنبه در غالب مناطق وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وزش باد شدید

از سوی دیگر وزش باد شدید نیز در استان سمنان به خصوص مرکز استان پیش بینی می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های این سامانه کم فشار بارشی این است که دمای هوا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه تغییر نکرده اما به مرور از روی پنجشنبه هوا کمی خنک‌تر می‌شود. بیشینه دمای هوای مرکز استان سمنان از ۲۸ درجه بالای صفر در روز سه شنبه به ۱۸ درجه بالای صفر در روز یک شنبه هفته آتی کاهش خواهد یافت.

برای مرکز استان سمنان آسمان قسمتی ابری تا نیمه ابری و غبارآلود پیش بینی شده است. وزش باد کم کم در این شهرستان از امروز بیشتر می‌شود و شاهد رگبار پراکنده در ارتفاعات خواهیم بود همچنین سمنانی‌ها از فردا شاهد گرد و خاک خواهند بود. آسمان سمنان در روز چهارشنبه ابری است و احتمال بارش نیز وجود دارد بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان برای چهارشنبه ۲۷ و ۱۲ درجه بالای صفر اعلام شده است.

در شاهرود نیز از امروز آسمان نیمه ابری تا قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی باد و گرد و خاک پیش بینی شده است. از فردا چهارشنبه، ابرهای بارشی وارد شهرستان شاهرود خواهند شد و احتمال بارش پراکنده و وزش باد وجود دارد. بیشینه و کمینه دمای هوای دیار شاهوار ۲۸ و ۱۴ درجه بالای صفر اعلام شده است.

ابرها می‌آیند

شاهرود چهارشنبه و پنجشنبه ابری با احتمال رگبار و وزش باد شدید را پشت سر خواهد گذاشت و مجدد ابرها در روز دوشنبه هفته آتی به این شهرستان بازخواهند گشت و دمای هوا را تا هفت درجه خنک‌تر خواهند کرد. دامغانی‌ها نیز آسمان ابری را از فردا خواهند داشت و وزش باد و رگبار پراکنده همچنین گرد و خاک برای آسمان این شهرستان پیش بینی شده است.

آسمان قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی باد و گرد و خاک، پیش بینی هواشناسی برای شهرستان دامغان است. بیشینه و کمینه دمای هوای دامغان ۲۹ و ۱۶ درجه بالای صفر اعلام شده است همچنین از فردا شاهد کاهش دمای هوا در دامغان خواهیم بود. اوج این کاهش روز شنبه هفته آینده با رسیدن کمینه دمای هوا به شش درجه بالای صفر رقم خواهد خورد.

در گرمسار برای چهارشنبه و پنجشنبه آسمان ابری همراه با وزش باد و رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است. در این شهرستان همچنین کاهش دید را نیز خواهیم داشت. پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که شامگاه چهارشنبه و صبح پنجشنبه باران در گرمسار خواهد بارید. بیشینه و کمینه دمای هوای گرمسار برای امروز ۳۲ و ۱۸ درجه بالای صفر است که نشان می‌دهد تابستان از همین حالا وارد این منطقه شده است.

مهدی‌شهر و کاهش دمای هوا

پیش بینی هواشناسی برای مهدی شهر و شهمیرزاد نیز ابرناکی، افزایش ابر، وزش باد و همچنین بارش باران و رگبار پراکنده است. بیشینه و کمینه دمای هوای مهدی‌شهر برای سه شنبه ۲۷ و ۱۳ درجه بالای صفر اعلام شده اما این شاخص همزمان با بارش باران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به ۱۷ و چهار درجه بالای صفر نیز کاهش خواهد یافت که مقداری کاهشی، چشم گیر محسوب می‌شود. مهدی‌شهر و شهمیرزاد روزهای شنبه و یکشنبه هفته آتی را با کاهش محسوس دمای هوا آغاز خواهند کرد. همچنین آسمان در این شهرستان از امروز به مدت یک هفته نیمه ابری است.

در نهایت باید گفت سامانه کم فشار بارشی از امروز وارد استان سمنان شده است. این سامانه از فردا اقصی نقاط استان سمنان را در بر خواهد گرفت. آسمان ابری، وزش باد و گرد و خاک و همچنین رگبار پراکنده مهمترین آثار این سامانه هستند. سامانه‌ای که تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت. همچنین دمای هوا در استان شش درجه سردتر می‌شود و شاهد وزش باد شدید خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1141140

مهمترین اخبار ایران و جهان: