نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 22:27

لزوم تبادل اطلاعات الکترونیک بین پزشکی قانونی ودانشگاه علوم پزشکی

کرج- رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: تبادل اطلاعات الکترونیک میان پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی مشکلات را رفع کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مدیران ارشد پزشکی قانونی و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه امروز در پزشکی قانونی البرز شد.

در این نشست محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه ارتباط الکترونیک میان پزشکی قانونی و علوم پزشکی تسریع در امور قضائی را فراهم می‌کند، گفت: تبادل اطلاعات الکترونیک میان پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی مشکلات را مرتفع کرده است. ارتباط به صورت الکترونیک بسیار کمک کننده است، زیرا باعث سرعت در فرایندها شده است. فرایندهایی که در گذشته زمان بر بوده است و با مشکلاتی همراه بوده است.

محمد کاظمی‌فرد در ادامه با بیان اینکه بهره گیری از فرآیندهای الکترونیک تسریع در پرونده‌های مردم را به همراه دارد و باید این روند بهبود یابد گفت: شاهد اقدامات خوبی در این زمینه در استان‌های مختلف بوده‌ایم. رویکرد فناورانه محور و الکترونیک باعث سرعت در امور و فرایندهای قضائی می‌شود. نتیجه این اقدامات باعث رضایت بیشتر مردم خواهد شد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در ادامه با بیان اینکه ارتباط الکترونیک و تبادل ارتباط به صورت بر خط زمینه جعل را از بین می‌برد گفت: یکی از ویژگی‌های هوشمند سازی اطلاعات این است که شیوه‌های قدیمی و سنتی که گاهاً جعل را بوجود می‌آورد را به شدت کاهش می‌دهد.

در ادامه این جلسه راهکارهایی برای ارتقای همکاری‌هایی فناورانه میان پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی البرز توسط رئیس مرکز آمار وفناوری اطلاعات قوه داده شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1132184

مهمترین اخبار ایران و جهان: