نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 23:01

آماده سازی ۱۵۲ مرکز خرید گندم و کلزا در خوزستان

اهواز- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: ۱۰۶ مرکز خرید گندم و ۴۶ مرکز خرید کلزا برای رفاه حال کشاورزان در استان آماده سازی و فعال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امید جهان نژادیان عصر امروز یکشنبه در حاشیه بازدید از مراکز خرید گندم و کلزا در شهرستان هندیجان تاکید کرد: روند برداشت و خرید گندم در خوزستان رو به افزایش است.

وی گفت: در روزهای آتی خرید گسترده گندم و کلزا در خوزستان آغاز خواهد شد که در این راستا دستورالعمل‌ها و مقررات لازم برای آمادگی هر چه بیشتر برای خرید این محصولات به مراکز خرید ابلاغ شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: در سال جاری ۱۰۶ مرکز خرید گندم و ۴۶ مرکز خرید کلزا برای رفاه حال کشاورزان استان با هدف کنترل ترافیک و افزایش سرعت و دقت در تحویل محصولات کشاورزی در استان آماده سازی و فعال شده است.

جهان نژادیان ضمن تشریح قوانین و مقررات خرید گندم در مراکز بیان کرد: همه مراکز خرید استان دارای آزمایشگاه مجهز، تجهیزات نمونه برداری و رطوبت سنج بوده تا علاوه بر جلوگیری از تضییع حقوق کشاورزان بتوانیم گندم خوب و باکیفیت را وارد چرخه تولید کنیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه این اداره کل به عنوان متولی خرید و مدیریت تعاون روستایی استان به عنوان مباشر موظف محصولات کشاورزان استان را دانه دانه با افتخار خریداری کنند، گفت: از کشاورزان عزیز تقاضا می‌شود محصول خود را در شرایط ایده آل برداشت کرده و از برداشت زود هنگام محصول با رطوبت بالا خودداری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1154184

مهمترین اخبار ایران و جهان: