نیوز سیتی!
11 فروردین 1402 - 17:57

۱۲ فروردین روز استقرار نظام مبتنی بر عدالت در ایران است

شهرکرد_ امام جمعه شهرکرد گفت: یوم‌الله ۱۲ فروردین روز تحقق حکومت عدالت‌محور و استقرار و تثبیت نظام جمهوری اسلامی در ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد اظهار کرد: ۱۲ فروردین روز تحقق ایده و برنامه بزرگی است که ویژه انبیا الهی بوده است، جمهوری اسلامی آمد تا مستکبرین بر جامعه حکومت نکنند و جامعه بر مدار قسط و عدل حرکت کند.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم به مؤمنان توصیه می‌کند دچار ظن و گمان نباشند و به دیگران بدگمان نشوند چراکه این بدگمانی‌ها در بسیاری از موارد موجب می‌شود افراد خود را از پرداختن به اعمال نیک محروم کنند، بنابراین افراد باید با علم و یقین امور خود را به پیش ببرند و اگر توانایی دستیابی به یقین را ندارند از علم افرادی که دارای تخصص هستند بهره‌مند شوند.

نکونام عنوان کرد: برنامه انبیا تا حدود زیادی در جامعه محقق شده و روز به روز دست بیگانه کوتاه‌تر شده است این به این معنی است که عبودیت خدا بر عبودیت طاغوت برتری یافته است.

امام جمعه شهرکرد گفت: تخصیص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری، تخصیص اعتباری کم‌نظیر در مقایسه با سایر استان‌ها است که این امر برای رفع مشکلات مصداقی از عدالت است.

نکونام خاطر نشان کرد: اگر چه هنوز تبعیض و بدعمل‌کردن وجود دارد اما با این موارد برخورد می‌شود و رمز بقای این نظام رعایت حقوق مردم است.

وی بیان کرد: امسال ۱۳ فروردین و روز طبیعت در ماه مبارک رمضان قرار گرفته است و مطمئناً حرمت این ماه عزیز در روز طبیعت حفظ خواهد شد، حریم ماه رمضان در روز طبیعت باید حفظ شود و حجاب که جز ضرورت‌های اسلام است را به بازی نگیرید که بی‌حجابی و بدحجابی گناه است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه توجه به حجاب در مراکز گردشگری ضرورت دارد گفت: برخی تصور می‌کنند قدری مو بیرون باشد مانعی ندارد اما ما مسلمانیم و قوانین جمهوری اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد و به خوبی رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد عنوان کرد: در مواجه با افراد بدحجاب باید عاقلانه و با ظرافت و به دور از خشونت برخورد شود.

نکونام افزود: ماه رمضان ماه انس با قرآن است، تلاش کنید حداقل روزی یک جز از کلام الهی را تلاوت کنید و این محافل قرآنی را برای تمام سال گسترش دهید.

نکونام در آخر با اشاره به میلاد امام حسن مجتبی (ع) و روز اکرام بیان کرد: نیمه ماه مبارک رمضان میلاد امام مجتبی (ع) و روز اکرام و تکریم خیرین است، یکی از ضرورت‌های جامعه اسلامی تقویت روحیه خیری در آن است درواقع لازم است رسیدگی به ایتام و نیازمندان که در ماه مبارک رمضان بسیار مشاهده می‌شود بیش از پیش قوت پیدا کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1119740

مهمترین اخبار ایران و جهان: