نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 23:21

کرمانشاه برای پذیرایی از چند میلیون زائر حسینی آماده خواهد شد

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به استقبال زائران از مرز خسروی طی اربعین امسال، گفت: کرمانشاه برای پذیرایی از چند میلیون زائر حسینی آماده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی شامگاه سه شنبه در قرارگاه اربعین حسینی در مرز خسروی و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ماجرای اربعین تنها به یک سفر زیارتی، سیاحتی و یا اقتصادی محدود نمی‌شود بلکه یک رویداد پیشران برای شکل‌گیری یک خیزش بزرگ تمدنی است.

وی افزود: آئین اربعین یکی از پایه‌ها و جریان‌های عظیم تمدن بزرگ اسلامی است و اراده الهی بر این قرار گرفته که به یک سبک جدید زندگی تبدیل شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: این شکوه معنوی اربعین در شرایطی اتفاق افتاده که بسیاری از رسانه‌ها و مؤسسات عظیم تبلیغی در سطح بین المللی در حال معنویت زدایی از زندگی بشر هستند و یک زندگی مادی را تبلیغ می‌کنند.

صحرایی اربعین را حضور در یک سبک زندگی اسلامی توصیف کرد و گفت: انسان‌ها اگر در چهارچوب یک جریان پویای تمدنی قرار گیرند، بسیاری از چهارچوب‌های مادی رنگ می بازد.

وی تصریح کرد: انتظار مردم این است که از این فرصت بی نظیر و عظیمی که به لطف قرار گرفتن در مسیر اربعین برای استان کرمانشاه ایجاد شده است، نهایت استفاده را ببریم.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: به لطف الهی سفر اربعین برای استان در هر دو جنبه مادی و معنوی آورده‌های بسیار خوبی را در پی داشته است و به برکت اربعین ده‌ها بازار پررونق در ورودی و خروجی‌های شهرهای مسیر اربعین بر پا شده و رونق اقتصادی مناسبی را پدید آورده است‌.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه ریزی برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‌تر آئین اربعین در سال آینده تاکید کرد و گفت: تا عصر امروز ۸۰۶ هزار نفر از خسروی تردد کرده اند که نشان دهنده اقبال گسترده به این مرز است و کرمانشاه برای پذیرایی از چند میلیون زائر حسینی آماده می‌شود.

صحرایی گفت: علاوه بر کارهای صورت گرفته در سال جاری برای سال آینده نیازمند اجرای پروژه‌های بزرگ‌تری در حوزه‌ای زیرساختی و خدماتی در حد میزبانی یک رویداد تمدنی بزرگ هستیم.

وی ادامه داد: در آینده نه چندان دور باید برای پذیرایی از مهمان‌هایی از شرق دنیای اسلام و از کشورهایی مانند هند، مالزی، پاکستان، چین و غیره آماده باشیم و این فرصت‌های تازه‌ای است که باید برای بهره‌گیری از آن آماده شویم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1487240

مهمترین اخبار ایران و جهان: