نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 12:05

۲۰ سال معافیت مالیاتی در انتظار سرمایه‌گذاران در منطقه آزاد «قصرشیرین»

ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین، می‌توانند از معافیت‌های حقوق ورودی کالا و تجهیزات خود در این منطقه بهره ببرند و تا ۲۰ سال نیز از معافیت‌های مالیاتی منطقه آزاد استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی‌اصغر عباس‌زاده ناظر گمرکات استان کرمانشاه در جلسه‌ای در حاشیه نمایشگاه منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین که با هدف آگاهی‌بخشی و نشان‌دادن پتانسیل‌های این منطقه به سرمایه‌گذاران با حضور مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین و مشاوران وی، مدیرکل فنی وحرفه‌ای استان و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه برگزار شد، اظهار کرد: اهداف یک منطقه آزاد پویا از طریق گمرک محقق می‌شود، بنابراین تأمین زیرساخت‌های منطقه آزاد در جذب سرمایه‌گذاران بسیار حائز اهمیت است.

وی رویکرد گمرک را در حمایت از تقویت صادرات و ارائه خدمات به تجار کشور و فعالین اقتصادی استانی، فرامنطقه‌ای و تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا عنوان کرد و افزود: مهیا بودن و آماده شدن زیرساخت‌های لازم گمرکی به نوبه خود در جذب سرمایه‌گذار و افزایش رغبت و اشتیاق آنان به سرمایه‌گذاری در این منطقه بسیار مهم و اثربخش خواهد بود.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به مزیت‌های منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، افزود: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانند از معافیت‌های حقوق ورودی کالا و تجهیزات خود در این منطقه بهره ببرند و تا ۲۰ سال نیز از معافیت‌های مالیاتی منطقه آزاد استفاده کنند.

وی در پایان، گفت: پس از مهیا شدن زیرساخت‌ها در منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین، مجموعه گمرکات استان در راستای بهره‌مندی مردم استان از مزایای این منطقه، پای کار و آماده ارائه خدمات گمرکی خواهد بود.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1482940

مهمترین اخبار ایران و جهان: