نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 14:37

پیکرهای پاک ۲۳ شهید تازه تفحص شده وارد آذربایجان غربی می شود

ارومیه - پیکرهای ۲۳ شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس که اخیرا در جریان کاوش شهدا تفحص شده‌اند، روز چهارشنبه ۲۲ شهریور ماه وارد آذربایجان غربی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این شهدا در عملیات‌های اخیر کاوش شهدا در مناطق عملیاتی کردستان ایران و کردستان عراق، تفحص شده‌اند و قراراست با استقبال مرز نشین استان آذربایجان غربی از مرز کیله سردشت وارد میهن اسلامی شوند.

طبق اعلام سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح این شهدا مربوط به عملیات‌های ستون رزمی در محور بانه- سردشت در سال ۱۳۵۹، تک دشمن در سال ۱۳۶۲ در عملیات نصر ۷ در ارتفاعات دوپازا، تک دشمن در سال ۱۳۶۷ در منطقه دوپازا و همچنین شهدایی از مناطق دارساوین و دربندی خان عراق است و مربوط به لشکرهای ۶۴ ارومیه، لشکر ۲۸ کردستان، سپاه ارومیه، گردان جندالله و سپاه اصفهان هستند.

مراسم استقبال از این شهدا ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود.

شهرستان سردشت در دوران دفاع مقدس یکی از مناطق عملیاتی هشت سال جنگ تحمیلی به شمار می‌رفت، این شهرستان یکی از مناطقی بود که مورد هجمه و حمله عراق قرار گرفته بود که شهدای آن دوران امروز پس از چندین مرحله تفحص در خاک اقلیم کردستان عراق کشف می‌شوند تا پیکرشان به خاک وطن برگردد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1494640

مهمترین اخبار ایران و جهان: